هاچ‌بکی چابک با قدرت 464 اسبی

پروژه جدید ABT با تیونینگ آئودی RS3 اسپرت‌بک

23 تیر 1398 09:44

بخش پرفورمنس مرسدس‌بنز یعنی مرسدس-آام‌گ چند روز پیش با رونمایی از مدل جدید A45 S نشان داد، جنگ بر سر افزایش قدرت و اسب‌بخار بیش­تر تمامی ندارد. پیشرانه چهار سیلندر این خودروی هاچ‌بک از مرسدس-آام‌گ بدون نیاز به هیچ گونه تیونینگی، حداکثر قدرتی معادل با 416 اسب‌بخار را در اختیار شما قرار می­‌دهد. در واقع، A45 S از آئودی RS3 اسپرت‌بک با پیشرانه پنج سیلندر هم قدرتمندتر است. در چنین شرایطی، سوالی که پیش می­‌آید این است: آیا آئودی تصمیم دارد در آینده حداکثر قدرت پیشرانه پنج سیلندر خطی RS3 اسپرت بک که 2.5 لیتر حجم دارد را افزایش دهد یا خیر؟

اگر به یک هاچ‌بک با حداکثر سرعتی معادل با 285 کیلومتر برساعت نیاز دارید، آئودی RS3 اسپرت‌بک با تیونینگ ABT گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.فقط گذر زمان می­‌تواند پاسخ این سوال را مشخص کند، اما حتماً لازم نیست منتظر افزایش قدرت این خودرو توسط آئودی باشید، چرا که تیونر آلمانی مشهور به نام ABT که قدمت آن به بیش از صد سال می­‌رسد اقدام به تیونینگ آئودی RS3 اسپرت‌بک کرده است.

هاچ‌بک جذاب و خشنی که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، آئودی RS3 اسپرت‌بک است که به پکیج این تیونر آلمانی به نام ABT Power S مجهز شده است. این خودرو می­‌تواند 464 اسب‌بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به زبان ساده‌­تر، تیونینگ ABT باعث شده پیشرانه این خودرو  موسوم به TFSI بتواند 70 اسب‌بخار قدرت بیش­تر و 60 نیوتن‌متر گشتاور بیش­تری تولید کند. ABT اعلام نکرده که افزایش قدرت ذکر شده تا چه حد باعث بهبود شتاب 0 تا 100 کیلومتر برساعت آئودی RS3 اسپرت‌بک شده است. اما به احتمال زیاد این رقم به کم­تر از 4 ثانیه رسیده است، چرا که نسخه استوک از این خودرو یعنی نسخه‌­ای که تیونینگ نشده برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون، به 4.1 ثانیه زمان نیاز دارد.

آئودی RS3 اسپرت‌بک با تیونینگ ABT

این خودروساز باواریایی حداکثر سرعت نسخه استاندارد از آئودی RS3 اسپرت‌بک را در 250 کیلومتر برساعت محدود کرده است. البته آئودی یک آپشن هم برای این خودرو در نظر گرفته که می­‌توانید با پرداخت مبلغ 1,500 یورو در آلمان آن را فعال کرده و حداکثر سرعت RS3 را از 250 به 280 کیلومتر برساعت افزایش دهید. نسخه تیونینگ شده توسط ABT کمی سریع­‌تر بوده و حداکثر سرعت آن به 285 کیلومتر برساعت خواهد رسید.

البته ABT فقط پیشرانه این خودرو را تیونینگ نکرده و در ظاهر آن هم تغییراتی ایجاد کرده است. به طور مثال، ABT رینگ­‌های نسخه استوک را با رینگ­‌هایی 19 اینچی با رنگ مشکی مات جایگزین کرده که در تصاویر قابل مشاهده هستند. البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که این تیونر آلمانی امکان سفارش رینگ­‌های 20 اینچی را هم برای آئودی RS3 اسپرت‌بک به شما می‌­دهد.

دیدگاه کاربران