مجهز به سیستم ایمنی اختصاصی نیسان

ظاهری خشن‌تر برای نیسان اسکای لاین سدان

27 تیر 1398 11:12

اگر از نسبت دادن صفت «چهار در» به خودرویی به نام نیسان اسکلایلاین بسیار متعجب شده‌اید، احتمالاً شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که با شنیدن نام اسکای لاین تنها سوپراسپرت پرقدرت ساخت نیسان را به یاد می‌آورید. اما بد نیست بدانید که از اواخر دهه 50 تاکنون این شرکت ژاپنی خودرویی سدان با این نام را در نسل‌های مختلف از خط تولید خود خارج کرده است.

در کنار ویژگی های جدید ظاهری، سامانه نیمه خودران اختصاصی نیسان به نام ProPilot 2.0 نیز در این خودرو معرفی شده که به اسکای لاین اجازه می‌دهد در یک لاین اتوبان و بدون دخالت راننده حرکت نماید.اکنون جدید‌ترین نسل این خودرو که انحصاراً در بازار ژاپن عرضه می‌شود ظاهری خشن‌تر یافته تا به برادر کوپه قدرتمند خود بیشتر شبیه باشد. بد نیست بدانید نیسان اسکای لاین خارج از ژاپن با نام Q50 و تحت برند لوکس اینفینیتی عرضه می‌شود.

در نسل جدید نیسان اسکای لاین جلوپنجره فرمی V شکل یافته تا به سایر محصولات نیسان بیشتر شبیه باشد .چراغ‌های عقب نیز همچون مدل‌های قدیمی این خودرو به دایره درون چراغ مجهز شده است.

در کنار ویژگی های جدید ظاهری، سامانه نیمه خودران اختصاصی نیسان به نام ProPilot 2.0 نیز در این خودرو معرفی شده که به اسکای لاین اجازه می‌دهد در یک لاین اتوبان و بدون دخالت راننده حرکت نماید. این سیستم به کمک سامانه مسیریاب، نیسان اسکای لاین را در یک مسیر از پیش تعیین شده هدایت خواهد کرد و در صورت احساس نیاز سنسورها به تغییر خط حرکت، راننده به وسیله هشدارهای صوتی و تصویری آگاه خواهد شد. هنگامی که راننده متوجه شده و هر دو دست خود را برای تغییر مسیر روی فرمان قرار دهد، سیستمProPilot 2.0 نیز برای انجام این کار به او یاری خواهد رساند.

البته سیستمProPilot 2.0 حساسیت زیادی به هوشیاری راننده داشته و تمایلی به کنترل کامل خودرو ندارد بنابراین وضعیت حرکت خودرو را پایش کرده و در صورت تشخیص حواس‌پرتی راننده، از طریق هشدار او را آگاه خواهد کرد. اگر بازهم راننده عکس‌العمل مناسبی بروز ندهد، آنگاه خودرو به کنار مسیر هدایت خواهد شد.

سیستم ProPilot 2.0 را تنها می‌توان در نسخه های هیبرید نیسان اسکای لاین که از نیروی برق و بنزین استفاده می‌کنند سفارش داد. پیشرانه نسخه هیبریدی شش سیلندر و 3.5 لیتری بوده و در همکاری با موتور برقی، مجموعاً 359 اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌های خودرو ارسال خواهد کرد. البته امکان سفارش پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری بنزینی با قدرت 400 اسب‌بخار نیز برای نیسان اسکای لاین وجود دارد که در این حالت، خودرو به صورت دیفرانسیل عقب خواهد بود.

نیسان اسکای لاین مدل 2020

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کنیم که هنوز مشخص نیست نسخه اینفینیتی از این خودرو نیز به سیستم ProPilot 2.0 و ظاهر به‌روزرسانی شده مجهز خواهد شد یا نه. برای کسب اطلاع در این مورد نیز باید منتظر بمانیم تا خبرهای تکمیلی از سوی اینفینیتی اعلام شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران