ظاهری خشن برای هاچ‌بک برقی

تیونینگ ب ام و i3s توسط AC Schnitzer

27 تیر 1398 18:28

شاید خودروی برقی کوچک ب ام و یعنی مدل i3s آینده درخشانی پیش رو نداشته باشد، با این وجود، برخی از تیونرها که به دنبال کسب تجربیات متفاوت هستند، اقدام به تیونینگ این خودرو می‌­کنند.

این تیونر آلمانی فقط روی ظاهر ب ام و i3s تمرکز کرده و در پیشرانه آن هیچ گونه تغییری ایجاد نکرده است.تیونر آلمانی معروف ای سی شنیتزر (AC Schnitzer) که به دلیل تیونینگ کردن خودروی اسپرت پلاگین هیبرید ب ام و یعنی مدل i8 شهرت خاصی پیدا کرده، فقط فعالیتش را به این مدل محدود نکرده و برادر کوچک­ترش را هم تیونینگ کرده است. خودرویی که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، یکی از پروژه‌­های اخیر ای سی شنیتزر محسوب می­‌شود؛ ب ام و i3s که به لطف کیت بدنه این تیونر آلمانی، ظاهری خشن­‌تر پیدا کرده است.

طبق ادعای این تیونر آلمانی که در تیونینگ خودروهای ب ام و تخصص دارد، کیت بدنه i3s فقط جنبه ظاهری نداشته و باعث بهبود آیرودینامیک این خودروی برقی کوچک هم شده است.

به لطف تغییرات اعمال شده در سیستم تعلیق ب ام و i3s، ارتفاع این خودرو 20 میلی­‌متر کاهش پیدا کرده که ظاهر آن را اسپرت­‌تر جلوه می­‌دهد. ای سی شنیتزر برای این هاچ‌بک برقی فاصله انداز چرخ (Wheel Spacer) هم نصب کرده است. به این ترتیب، چرخ­‌های این نسخه تیونینگ شده در مقایسه با نسخه استوک، 12 میلی­‌متر با خودرو فاصله پیدا کرده‌اند. این موضوع علاوه‌بر افزایش زیبایی ظاهری ب ام و i3s، باعث بهبود پایداری آن هم شده است.

تیونر آلمانی هیچ تصویری از فضای داخلی این نسخه تیونینگ شده از i3s منتشر نکرده، اما می‌­دانیم که در این بخش هم تغییراتی اعمال شده است.

تیونینگ ب ام و i3s

این تیونر آلمانی فقط روی ظاهر این خودرو تمرکز کرده و در پیشرانه آن هیچ گونه تغییری ایجاد نکرده است. این هاچ‌بک برقی از این برند باواریایی، می‌­تواند 181 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در واقع، این برند آلمانی که شعار آن «نهایت لذت رانندگی» است، i3s را به عنوان نسخه اسپرت­‌تر از مدل i3 عرضه می‌­کند. به این ترتیب، ب ام و i3s در مقایسه با i3 می­‌تواند 11 اسب‌بخار قدرت بیش­تر و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیش­تری تولید کند. علاوه‌براین، i3s برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر برساعت از حالت سکون به 6.8 ثانیه زمان نیاز دارد که 0.4 ثانیه از i3 سریع‌­تر است.

دیدگاه کاربران