بازار 6x6ها گرم شد

فتح دنیا با لندرور دیفندر 3 محور

3 مرداد 1398 18:01

همین چند روز پیش بود که هنسی تیونر صاحب‌نام آمریکایی سراغ شورولت سیلورادو غول‌آسا رفت و از این پیکاپ آفرود یک 6 چرخ متحرک عجیب بیرون کشید. حالا بازار 6x6ها با حضور یک لندرور دیفندر جذاب داغ‌تر شده است. پروژه‌ای که پشت آن نام شرکت Chelsea Truck دیده می‌شود.

پیشرانه استاندارد لندرور دیفندر یارای به حرکت درآوردن این سه محور را نداشت، به همین خاطر از پیشرانه 8 سیلندر 430 اسب بخاری بهره می‌برد.چلسی تراک پیش‌تر با تیونینگ‌های دوست‌داشتنی که روی جیپ رانگلر و مرسدس‌بنز G کلاس اجرا کرده بود، مشهور شده بود. به راحتی می‌توان ادعا کرد که این خودرو فقط از نظر ظاهر جلویی خود شبیه دیفندر استاندارد است. چراکه کلیه اجزای فنی‌اش دستخوش تغییراتی شده است. شاید مهم‌ترین این تغییرات انقلابی تعبیه یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل درون سینه آن باشد.

قوای محرکه معروف GM آمریکا حالا روی این انگلیسی به خروجی 430 اسب‌بخاری رسیده است. خروجی از طریق جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک از طریق 3 دیفرانسیل به 6 چرخ منتقل می‌شود. می‌توان هدف چلسی تراک را از این اقدام حدس زد. پیشرانه استاندارد دیفندر حقیقتاً یارای به حرکت درآوردن این سه محور را نداشت.

لندرور دیفندر 3 محور

چرخ‌های این لندرور دیفندر 6 چرخ همگی با تایرهای سفارشی آفرود پوشانده شده‌اند تا ظاهر آن با ادعای آفرود بودنش هم‌خوانی داشته باشد. داخل کابین با اینکه هنوز هم طراحی ساده و معمولی دیفندر چنگی به دل نمی‌زند اما استفاده از چرم در سرتاسر اتاق چشم‌نوازی می‌کند. به منظور افزایش ضریب ایمنی و بهبود پایداری، شرکت از رول‌کشی کامل بدنه با میله‌هایی به قطر 76 میلی‌متر از جنس استیل استفاده کرده است.

اگرچه تردیدی درباره جذابیت‌های ظاهری و فنی این خودرو نداریم ولی با این حال قیمت حدود 350 هزار دلاری‌اش هنوز هم ترسناک است.

دیدگاه کاربران