خودروهای اقتصادی رنو با لباس جدید

معرفی مدل‌های جدید لوگان، ساندرو و استپ‌وی

5 مرداد 1398 13:31

پس از انتشار تیزرهای اولیه از رنو ساندرو، همان‌طور که پیشبینی می‌شد رنو در آخرین روزهای ماه جولای از فیس‌لیفت سه محصول پرفروش و اقتصادی خود یعنی لوگان، ساندرو و استپ‌وی پرده‌برداری کرد. البته لازم به ذکر است که این خودروها برای بازار آمریکای جنوبی تدارک دیده شده‌اند.

مهم‌ترین جلوه فیس‌لیفت این سه خودرو طراحی قسمت انتهایی آن‌ها است که با ساختاری کاملاً متفاوت روی کار آمده است.نکته مشابه در همه این خودروها تغییر و تحول انقلابی در طراحی داخلی و تعبیه جعبه‌دنده CVT با قابلیت X ترونیک است. رنو می‌گوید اگرچه این مدل‌ها با قیمتی ارزان راهی بازار می‌شوند ولی روی تجهیزات ایمنی آن نیز تغییراتی اعمال کرده است.

در زبان بصری هر سه خودرو سنت مدرن طراحی رنو یعنی چراغ‌های C شکل به خوبی رعایت شده است. ایده‌ای که با لامپ‌های LED نور روز اجرایی شده است. رنو پس از سال‌ها جلوپنجره و سپر این خودروها را دستخوش تغییر کرد تا از این به بعد محصولات اقتصادی‌اش نیز رنگ و بوی مدل‌های لوکس و پرچم‌دار را به خود بگیرد.

رنو ساندرو مدل 2020

باید اعتراف کرد که مهم‌ترین جلوه فیس‌لیفت این سه خودرو طراحی قسمت انتهایی آن‌ها است که با ساختاری کاملاً متفاوت روی کار آمده است. بازی زیبای LED به جای چراغ‌های سنتی این خودروهای خانوادگی را مدرن‌تر از پیش ساخته است. البته سهم این تغییرات در ساندرو و استپ‌وی بیشتر بوده و شرکت قصد داشته تا هویت این محصولات را اسپرت‌تر کند. درواقع قسمت انتهایی لوگان با تغییراتی اندک نسبت به مدل قبلی دیده می‌شود. البته لوگان ساخت رنو در قیاس با آنچه داچیا در رومانی می‌سازد کمی قدبلندتر است.

داخل کابین نیز همانطور که گفته شد شاهد تغییراتی گسترده و البته مبتنی بر اصول قدیمی هستیم. فرمان و رودری‌های چرم، تریم کروم براق و البته صندلی‌های که حالا حجیم‌تر از قبل شده‌اند اولین نکاتی هستند که در این خودروها به چشم می‌خورند. هر سه مدل مجهز به نمایشگر جدید 7 اینچی برای قسمت اطلاعات و سرگرمی هستند که مثل همیشه با سیستم‌عامل‌های اندروید و اپل ارائه می‌شوند. برحسب مدل می‌توان دوربین دید عقب را نیز انتخاب کرد.

کابین رنو ساندرو مدل 2020

پیشرانه اصلی این خودروها 1.6 لیتری با 113 اسب‌بخار است که با جعبه‌دنده CVT همراه شده است، با این حال جعبه‌دنده 5 سرعته دستی را نیز می‌توان انتخاب کرد. علاوه‌براین رنو یک پیشرانه جدید دیگر را نیز تولید کرده که با حجم یک لیتر و آرایش سه سیلندر می‌تواند 78 اسب‌بخار قدرت تولید کند. در صورت استفاده از سوخت اتانول 3 اسب‌بخار دیگر به این خروجی اضافه می‌شود. ویژگی‌های ایمنی نیز با اضافه شدن سیستم الکترونیکی کنترل کشش ESC و سیستم حرکت در شیب HSA تکمیل شده است.

قیمت پایه ساندرو 12 هزار و 500 دلار، لوگان 13 هزار و 425 دلار و استپ‌وی 16 هزار و 275 دلار اعلام شده است.

دیدگاه کاربران
09121306320 1398/5/6
....
پاسخ
1
0
0
سانی 1398/5/17
خیلی قشنگ هست
0
0