نسخه‌ای خاص برای بازار اروپا به مناسبت 55 سالگی

معرفی فورد موستانگ 55

6 مرداد 1398 10:21

فورد موستانگ که برای چهارمین سال پیاپی عنوان افتخارآمیز پرفروش‌ترین خودروی اسپرت کوپه را به دست آورده، امسال 55 امین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد. به همین دلیل، فورد به عنوان شرکت سازنده این خودروی مشهور و محبوب تصمیم گرفته براساس مدل 8 سیلندر موستانگ، نسخه‌ای ویژه برای عرضه در بازار اروپا آماده کند.

این نسخه خاص به مناسبت 55 سالگی موستانگ و برپایه مدل GT مجهز به پیشرانه 8 سیلندر شکل گرفته است.این مدل که فورد موستانگ 55 نام داشته و قرار است از ماه آینده عرضه شود، در دو نسخه فست‌بک و روباز قابل سفارش است و از قطعات سفارشی بهره می‌برد. این قطعات شامل نوارهای مشکی روی بدنه، جلوپنجره با رنگ‌های متمایز در بخش‌های بالایی و پایینی، نشان فورد به رنگ مشکی و رینگ‌های 19 اینچی مشکی براق می‌شود.

در نسخه فست‌بک از فورد موستانگ 55 سقف به رنگ مشکی درآمده و نوارهای نقره‌ای روی بدنه تصویر می‌شود. لازم به ذکر است که سقف نسخه کانورتیبل نیز مشکی خواهد بود.

در فضای کابین تمام نسخه‌های فورد موستانگ 55 از قطعات فیبرکربن، کنسول مرکزی با روکش چرم و دوخت خاکستری و پوشش آلکانترا برای قطعات استفاده شده است. کفپوش این مدل نیز سفارشی بوده و دوخت مشابه صندلی‌ها در آن به چشم می‌خورد. در مدل‌های فرمان-راست قطعات آلومینیومی روی داشبورد نصب شده و روکش صندلی‌ها و دسته دنده نیز از چرم سرخ، قهوه‌ای و یا سفید خواهد بود.

فورد موستانگ 55 مدل 2020

صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3، سیستم صوتی B&O، استارت از راه دور پیشرانه (در مدل مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک) و ردیاب محل خودرو از دیگر امکانات قابل ذکر در فورد موستانگ 55 هستند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، فورد موستانگ 55 براساس نسخه GT از این خودرو ساخته شده که به پیشرانه تنفس طبیعی 5 لیتری هشت سیلندر به قدرت 444 اسب‌بخار مجهز شده است. نیروی پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته دستی و یا ده سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

تغییرات سایر مدل‌های موستانگ برای سال 2020

برای سال 2020، فورد دستی به سر و گوش موستانگ اکوبوست نیز کشیده، خودرویی که در دو نسخه فست‌بک و روباز عرضه و برخی ویژگی‌های خود را از مدل‌های GT350 و GT500 برگرفته است. در نسخه پایه، جلوپنجره خاکستری با میله سه تایی روی این خودرو نصب شده که مشابه آن اولین مرتبه در موستانگ مدل 1965 دیده شده بود. پوشش آئینه‌های جانبی و بخش پایینی اسپویلر به رنگ خاکستری درآمده، بدنه به نوارهای مشکی مزین گشته و رینگ‌های 19 اینچی نیز کامل‌کننده ظاهر این خودرو خواهند بود.

فورد موستانگ اکوبوست اکنون به فناوری جدید سیستم اگزوز با دریچه‌های فعال مجهز شده است.

رنگ‌های جدید بدنه همچون نقره‌ای، قرمز آتشین، نارنجی و زرد لیمویی به همراه قابلیت‌ هات‌اسپات وای‌فای با امکان اتصال به ده دستگاه گیرنده، از دیگر امکانات جدید معرفی شده روی مدل‌های مختلف فورد موستانگ هستند. برای دومین سال، نسخه بولیت از فورد موستانگ در اروپا عرضه خواهد شد، خودرویی که 454 اسب‌بخار قدرت داشته و برای گرامیداشت فیلم بولیت با حضور هنرپیشه معروف یعنی استیو مک‌کوئین ساخته شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران