کانسپتی آفرود از شاسی‌بلند فرانسوی

پژو 3008 برای ماجراجویی در ویتنام آماده می‌شود

17 مرداد 1398 10:43

به تازگی شرکت پژو نمونه‌ای ویژه از شاسی‌بلند میان‌سایز ساخت خود یعنی 3008 را برای ماجراجویی در پیست آفرود شهر هوشی‌مین پایتخت ویتنام- آماده و روانه این کشور کرده است.

این کانسپت سفارشی با تجهیز به فناوری «کنترل پیشرفته چسبندگی»، قابلیت‌های خود برای پیمودن مسیرهای خارج از جاده را به معرض نمایش می‌گذارد.این نسخه منحصربه‌فرد از مدل محبوب پژو توسط متخصصان نشریه تاپ‌گیر بریتانیا به ویتنام برده شده تا عملکرد فناوری Advanced Grip Control (کنترل پیشرفته چسبندگی) که توسط پژو توسعه یافته با سامانه چهارچرخ محرک مقایسه شود، سیستمی که پژو 3008 فاقد آن است.

این نسخه از پژو 3008 سفارشی با تریم GT Line انتخاب و از پیشرانه 1.6 لیتری PureTech بهره‌مند شده و غیر از این‌ها به تجهیزات خاصی تجهیز گشته که در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار بسیار کارآمد خواهند بود. از میان این موارد می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی فولادی به همراه تایرهای Cooper AT3 مخصوص آفرود، محافظ سپر جلو، ریل سقفی آلومینیم به همراه نوار چراغ‌های LED و چادر نصب شده روی سقف ساخت ARB Simpson با قابلیت جمع شدن به صورت کامل اشاره کرد. همچنین محل حمل دوچرخه و رنگ خاصی که بدنه را پوشانده این پژوی منحصربه‌فرد را از سایر انواع مشابه متمایز می‌سازد.

کانسپت آفرود از پژو 3008

آقای David Peel که سمت مدیر عامل شعبه بریتانیایی پژو را برعهده دارد، این نسخه خاص از پژو 3008 را به عنوان وسیله‌ای برای نمایش قابلیت‌های آفرود پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ساخت پژو توصیف کرده است. وی در ادامه سخنان خود تغییرات اعمال شده روی پژو 3008 را جزئی دانسته و همچنین اعتقاد دارد این کانسپت سفارشی با تجهیز به فناوری «کنترل پیشرفته چسبندگی»، قابلیت‌های خود برای پیمودن مسیرهای خارج از جاده را به معرض نمایش می‌گذارد.

نسخه آفرود پژو 3008 در ویتنام

لازم به ذکر است فناوری Advanced Grip Control یا همان کنترل پیشرفته چسبندگی، در اصل نوع پیشرفته‌تری از سیستم کنترل کشش است که بنا به شرایط مسیر، پنج حالت مختلف را به راننده پیشنهاد می‌دهد: نرمال، برفی، گل و لای، شن و ماسه و خاموش بودن سیستم پایداری (ESP). هنگامی که این سیستم در کنار دستیار فرود از تپه قرار گیرد، بنابر ادعای شرکت سازنده، 3008 خواهد توانست با وجود عدم تجهیز به سامانه چهارچرخ محرک عملکرد خوبی در مسیرهای خارج از جاده به نمایش بگذارد.

البته خریداران پژو 3008 می‌توانند با سفارش نسخه Hybrid4 از این خودرو، به سیستم چهارچرخ محرک نیز دسترسی پیدا کنند. در این مدل انتقال نیرو به محور عقب به صورت برقی بوده و قدرت نهایی پیشرانه برابر با 296 اسب‌بخار است.

دیدگاه کاربران