اولین شاسی‌بلند لوکس کره‌ای

رونمایی از جنسیس GV80

26 دی 1398 14:26

با وجود آن‌که از عمر جنسیس به عنوان یک برند مستقل زمان زیادی نمی‌گذرد، ولی این زیرمجموعه شرکت هیوندای توانسته نام خود را در میان سازندگان خودروهای لوکس مطرح نماید. این شرکت تاچندی پیش سه مدل سدان را در سبد محصولات خود عرضه می‌کرد اما با توجه به تب علاقه به خودروهای شاسی‌بلند که این روزها فراگیر شده، قابل پیش‌بینی بود که جنسیس هم لااقل یک مدل از این نوع را معرفی نماید.

علاقمندان جنسیس GV80 زیاد منتظر نخواهند ماند چراکه فروش آن از اواخر ماه جاری میلادی در کره جنوبی آغاز خواهد شد.در نهایت انتظارها به سرآمد و جنسیس از مدل GV80 رونمایی کرد. فعلاً این شاسی‌بلند لوکس که در دو نسخه مجهز به دو یا سه ردیف صندلی ساخته خواهد شد را می‌توان در کره جنوبی خریداری کرد. جنسیس GV80 را برای رقابت با ب‌ام‌و X5 و آئودی Q7 به میدان فرستاده است.

غیر از مواد با کیفیت و تریم‌های متنوع داخل کابین، جنسیس GV80 را باید از لحاظ فناوری‌های به‌کارگرفته شده نیز قابل توجه دانست. نمایشگر 14.1 اینچی اطلاعات سرگرمی، سیستم مسیریاب حرفه‌ای، کنترل‌کننده مرکزی با قابلیت تشخیص دست خط سرنشینان (به منظور نوشتن شماره تلفن همراه یا...) به همراه تعداد زیاد دیگری از تجهیزات رفاهی در کابین این خودرو قرار داده شده است.

کابین جنسیس gv80

اما فناوری جالبی که در این مدل به‌کارگرفته شده را باید سامانه ضد سروصدای مزاحم دانست، سیستمی که با پایش صداهای ناخوشایند حاصل از مسیر حرکت خودرو، امواجی برخلاف آن‌ها تولید می‌کند تا این صداها کلا به گوش سرنشینان نرسد. جنسیس GV80 به چندین سیستم ایمنی دستیار راننده نیز مجهز شده که از میان آن‌ها می‌توان به هشدار خستگی اشاره کرد.

ساختار جنسیس GV80 به صورت دیفرانسیل عقب بوده اما مطمئناً نسخه چهارچرخ محرک آن نیز عرضه خواهد شد. پیشرانه‌ای که فعلاً روی این خودرو نصب شده نمونه 3 لیتری توربودیزل است که قدرتی برابر با 278 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 588 نیوتن‌متر تولید می‌کند هرچند که بعید به نظر می‌رسد در بازارهای غیر از کره جنوبی شاهد عرضه GV80 مجهز به این پیشرانه باشیم.

جنسیس GV80

احتمال دارد جنسیس GV80 در بازار بین‌المللی با پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 304 اسب‌بخار برای مدل پایه و پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 380 اسب‌بخار ارائه شود.

برخلاف سایر خودروهای امروزی که از زمان رونمایی تا عرضه آن‌ها در نمایندگی‌های فروش مدت زیادی طول می‌کشد، علاقمندان جنسیس GV80 زیاد منتظر نخواهند ماند چراکه فروش آن از اواخر ماه جاری میلادی در کره جنوبی آغاز خواهد شد. درباره زمان عرضه بین‌المللی جنسیس GV80 فعلاً سخنی به میان نیامده اما مطمئناً این اتفاق نیز در سال 2020 رخ می‌دهد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران