نسخه‌ای خاص به مناسبت صد سالگی بنتلی

بازسازی بنتلی کورنیش 1939 توسط مولینر

19 مرداد 1398 11:30

دپارتمان مولینر به عنوان بخشی از شرکت بنتلی، اقدام به بازسازی کامل نمونه‌ای از بنتلی کورنیش 1939 کرده است، خودرویی که در جریان جنگ جهانی دوم در فرانسه در اثر بمباران آسیب دیده و برای سال‌های طولانی به حال خود رها شده بود.

قرار است بنتلی کورنیش دوباره متولد شده در ماه سپتامبر و در Salon Privé به معرض نمایش درآمده و پس از آن به محل موزه شرکت بنتلی انتقال یابد.خودروی اصلی در سال 1939 و در جریان بررسی‌های جاده‌ای تصادف کرده و از کار افتاد. پس از این اتفاق، شاسی خودرو به محل کارخانه بنتلی در Derby بازگردانده شد اما بدنه خودرو که در محلی جداگانه نگهداری می‌شد، در جریان بمباران آن منطقه نابود شد.

بنتلی کورنیش که به عنوان نسخه قوی‌تر از مدل MkV شناخته می‌شود را می‌توان خودرویی در حدفاصل تایپ R کانتیننتال و مدل کوپه Embiricos 4¼ Litre دانست.

پروژه بازسازی این خودرو در سال 2001 و توسط کارآموزان بنیاد یادمان WO بنتلی و همچنین بنیاد یادمان سر هنری رویس کلید خورد ولی در فوریه 2018 به محل کارخانه انتقال یافت. مدیر بنتلی یعنی آقای Adrian Hallmark در سال 2019 از مولینر درخواست کرد که این پروژه را به پایان برساند تا نتیجه نهایی در جشن صدمین سالگرد بنتلی به معرض نمایش گذاشته شود.

بنتلی کورنیش 1939

پنل‌های بدنه توسط متخصصان مولینر و با دست فرم داده شدند. پس از آن و با استناد بر مدارک موجود، ساعت‌ها وقت صرف شد تا رنگ «امپریال مارون» که به عنوان پوشش رنگ خودروی اصلی دیده می‌شد، دوباره‌سازی شود و روی بدنه این خودرو قرار گیرد.

تیم طراحی پس از تحقیقات تاریخی موفق شدند صندلی‌ها و پوشش داخلی درها را در نرم‌افزار CAD طراحی نمایند. پوشش کف و صندلی‌های خودرو نیز دقیقاً مشابه با آنچه در خودروی اصلی وجود داشته، بازسازی شده است. همانند خودروی اصلی، برای ساخت نواحی داخلی دور پنجره‌های جانبی از چوب استفاده شده است. جلوپنجره خودرو در نرم‌افزار CAD طراحی شده و پس از آن در مدت زمان سه ماه توسط متخصصان فلزکاری و به صورت دست‌ساز ساخته شده است.

نمونه اصلی بنتلی کورنیش 1939 به سفارش راننده یونانی مسابقات اتومبیلرانی یعنی André Embiricos ساخته شده بود. وی خواستار خودرویی اسپرت با برند بنتلی بود که براساس شاسی 4¼ Litre ساخته شده باشد. بدنه خودرو توسط Georges Paulin طراحی و توسط شرکت فرانسوی Pourtout ساخته شد.

قرار است بنتلی کورنیش دوباره متولد شده در ماه سپتامبر و در Salon Privé به معرض نمایش درآمده و پس از آن به محل موزه شرکت بنتلی انتقال یابد.

دیدگاه کاربران