شانسی برای مشتریان تایلندی

اکستندر، اولین پیکاپ ام‌جی

20 مرداد 1398 10:21

شرکت انگلیسی‌الاصل MG که چند سالی است توسط چینی‌ها خریداری شده، در جدیدترین دستاورد خود هم‌چنان روی منابع اصلی شرکت مادر یعنی SAIC حساب می‌کند و برای اولین‌بار پیکاپ سایز بزرگی به اسم اکستندر ((Extender را رونمایی ‌کرده است.

قیمت پایه ام‌جی اکستندر معادل 17 هزار و 850 دلار است در حالی که قیمت نهایی آن به 24 هزار و 680 دلار هم می‌رسد.به نظر می‌رسد پروژه ریبجینگ بائوجون 530 و تبدیل آن به MG Hector برای بازار هند موفق از آب درآمده و چینی‌ها به فکر یک ریبجینگ دیگر افتاده‌اند. این‌بار پیکاپ سایک Maxus T70 زیرساخت تولید اکستندر را فراهم آورده است.

ام‌جی می‌گوید خودروی فوق منحصراً برای بازار تایلند طراحی و تولید شده است. جدا از تغییر برند، شرکت تغییراتی را نیز روی طراحی نمای روبه‌رو به ویژه صفحه مشبک جلوپنجره اعمال کرده تا چهره آن جذاب‌تر شود. البته مهم‌ترین تحول در این خودرو تغییر محل قرارگیری فرمان به سمت راست بود تا با قوانین حمل و نقل در تایلند هم‌خوانی داشته باشد.

ام‌جی اکستندر در دو تیپ تک کابین و دو کابین راهی بازار می‌شود. هر دو مدل مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو دیزل با 160 اسب‌بخار قدرت و 375 نیوتن‌متر گشتاور هستند. ام‌جی برای مشتریان دو نوع جعبه‌دنده در نظر گرفته است. یکی 6 سرعته دستی و دیگری 6 سرعته اتوماتیک. هر دو جعبه‌دنده نیروی خروجی پیشرانه را به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند. البته در مدل‌های فول‌آپشن سیستم انتقال قدرت 4WD جانشین دیفرانسیل عقب شده است.

ام جی اکستندر پیکاپ چینی

تجهیزات ام‌جی اکستندر شامل چراغ‌ LED با قابلیت فعال‌ شدن نور روز، کنترل خودکار تهویه مطبوع، صندلی‌های چرم، دوربین عقب و سیستم‌‌های کمک‌ راننده مانند هشدار انحراف، کنترل پیمایش در شیب و البته تشخیص نقاط کور می‌شود.

این‌که چرا ام‌جی و سایک روی تولید یک پیکاپ برای بازار تایلند اصرار داشته‌اند به این موضوع برمی‌گردد که نیمی از کل فروش خودروهای جدید در این بازار مربوط به کلاس وانت و پیکاپ است. علاوه‌براین، مجموعه‌ بزرگی از تولیدکنندگان پیکاپ که در واقع رقبای اصلی ام‌جی اکستندر در حوزه ASEAN هستند، محصولات خود را در بازار تایلند تولید می‌کنند.

شاید جالب باشید بدانید که فورد Ranger، میتسوبیشی Triton یا L200، نیسان NP300 Navara و حتی تویوتا Hilux معروف نیز در این کشور مونتاژ می‌شود. گفته می‌شود قیمت پایه ام‌جی اکستندر معادل 17 هزار و 850 دلار است در حالی که قیمت نهایی آن به 24 هزار و 680 دلار هم می‌رسد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران