مینی ون پلاگین‌هیبریدی برای بازار اروپا

معرفی ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر

21 مرداد 1398 20:40

بام‌و در جدیدترین اقدام خود به نوسازی یکی از اعضای پلاگین‌هیبرید خانواده محصولات این شرکت یعنی مدل 225xe اکتیوتورر پرداخته که برای عرضه در بازار اروپا در تابستان سال جاری آماده می‌شود.

ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر اکنون قادر است مطابق با استاندارد جدید WLTP بین 50 تا 53 کیلومتر مسیر را در حالت کاملاً برقی طی نماید.مهمترین تغییر صورت گرفته در ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر را می‌توان به مجموعه باتری آن مرتبط دانست چراکه به واسطه نصب سلول‌هایی با ظرفیت بیشتر، ظرفیت این مجموعه نیز به میزان 25 درصد افزایش یافته است. ظرفیت نهایی مجموعه باتری اکنون به 10 کیلووات ساعت رسیده که در مقایسه با ظرفیت 7.6 کیلووات ساعتی باتری لیتیوم یون موجود در مدل قبلی این خودرو، افزایش نسبتاً چشمگیری داشته است.

باید توجه داشت که اعداد اعلام شده ظرفیت اسمی بوده و میزان ظرفیت قابل مصرف در شرایط واقعی این باتری‌ها به ترتیب 8.8 و 5.8 کیلووات ساعت است. به هرحال حاصل افزایش ظرفیت باتری‌ها برای نسخه جدید ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر بیشتر شدن شعاع حرکتی این خودرو بوده بدین معنی که این مدل اکنون قادر است مطابق با استاندارد جدید WLTP بین 50 تا 53 کیلومتر مسیر را در حالت کاملاً برقی طی نماید.

مجموع نیرویی که ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر در اختیار راننده قرار می‌دهد 224 اسب‌بخار و 385 نیوتن‌متر بوده که 88 اسب‌بخار آن از موتور برقی نصب شده در عقب خودرو و 136 اسب‌بخار باقیمانده از پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری بنزین‌سوز تامین می‌شود که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته استپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر

لازم به ذکر است که نحوه انتقال نیرو به چرخ‌ها بدون تغییر مانده و موتور برقی به ظرفیت 65 کیلووات که روی محور عقب نصب شده نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر جدید نیز نسبت به نسخه قبلی بدون تغییر مانده و برابر با 6.7 ثانیه خواهد بود.

حداکثر سرعت این خودرو در حالت هیبرید 202 کیلومتر برساعت بوده که در حالت کاملاً برقی بر 131 کیلومتر برساعت محدود می‌شود. مصرف سوخت این خودرو در حالت هیبرید بسته به شرایط برابر با 1.9 الی 2.1 لیتر در صد کیلومتر و میزان دی‌اکسید کربن تولید شده از پیشرانه آن در هر صد کیلومتر 42 تا 47 گرم خواهد بود.

غیر از پیشرانه اقتصادی و انبوه امکانات رفاهی و ایمنی استاندارد موجود در این خودرو، ظرفیت 400 لیتری فضای بار ب‌ام‌و 225xe اکتیوتورر نیز می‌تواند آن را در میان خریداران اروپایی که طرفدار خودروهای استیشن‌واگن و مینی‌ون هستند، بیش از رقبا محبوب سازد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران