در تیراژ 501 دستگاه

بازگشت دوج چارجر دیتونا در سال 2020

25 مرداد 1398 13:00

در سال 1969، دوج خودرویی را تولید کرد که اکنون به یک نماد تبدیل شده است: نسخه «دیتونا» (Daytona) از دوج «چارجر» (Charger) مدل 1969. اکنون پنجاه سال از این موضوع گذشته و دوج به منظور ادای احترام به این خودروی نمادین، تصمیم دارد تعداد محدودی چارجر دیتونا مدل 2020 عرضه کند.

همانند خودروی افسانه‌ای دوج یعنی چارجر دیتونا مدل 1969، این نسخه ویژه جدید هم فقط به تعداد 501 دستگاه به تولید خواهد رسید.دوج چارجر دیتونا مدل 2020 فقط ظاهری متفاوت ندارد، بلکه در باطن هم تغییر کرده است. این خودروساز آمریکایی که در حال حاضر شرکت تابعه «فیات کرایسلر اتومبیلز» یا همان FCA محسوب می‌شود تغییراتی در پیشرانه هشت سیلندر V شکل 6.2 لیتری این خودرو ایجاد کرده که حداکثر قدرت آن را 10 اسب‌بخار افزایش داده است. این پیشرانه که به سوپرشارژر مجهز شده، می‌­تواند حداکثر قدرتی معادل با 717 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 881 نیوتن‌متر تولید کند. به علاوه، این خودرو در جلو و عقب به ترمزهای برند ایتالیایی «برمبو» (Brembo) مجهز شده است.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، این خودرو از نوعی رنگ آبی خاص بهره می­‌برد که دوج آن را مخصوص دیتونا در نظر گرفته است. البته دوج امکان سفارش سه رنگ دیگر را هم برای مشتریان چارجر دیتونا مدل 2020 فراهم کرده است: مشکی، نقره‌­ای و سفید. علاوه‌براین، رینگ­‌های 20 اینچی هم ظاهر این خودرو را اسپرت­تر جلوه می­‌دهند.

دوج چارجر دیتونا

در کابین این نسخه تولید محدود از دوج چارجر، روی داشبورد در سمت سرنشین جلو شاهد عددی هستیم که نشان می­‌دهد نمونه مورد نظر کدام دستگاه از 501 دستگاه دیتونا است. از نکات دیگر در فضای داخلی، می­‌توان به غربیلک فرمان اسپرت اشاره کرد که جذابیت خاصی به کابین بخشیده و فقط مخصوص این نسخه ویژه از دوج چارجر است.

این خودروساز آمریکایی قیمت این نسخه ویژه از چارجر را اعلام نکرده، اما از پاییز امسال امکان سفارش آن وجود خواهد داشت و اوایل سال آینده در نمایندگی­‌های دوج موجود خواهد بود. دوج چارجر دیتونا مدل 2020 که قدرتمندترین نسخه چارجر تا به امروز محسوب می­‌شود – شنبه 17 آگوست برای عموم رونمایی خواهد شد. البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که همانند خودروی افسانه­‌ای دوج یعنی چارجر دیتونا مدل 1969، این نسخه ویژه جدید هم فقط به تعداد 501 دستگاه به تولید خواهد رسید.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران