بدرود روح شبح دوست‌داشتنی

خداحافظی باشکوه با رولزرویس گوست

27 مرداد 1398 11:02

سال 2009 بود که رولزرویس از یک کانسپت تحسین‌برانگیز به اسم 200EX رونمایی کرد. خودرویی که خیلی زود تبدیل به یک مدل تاریخ‌ساز به نام گوست شد. یک سدان استثنایی که در دنیای فوق لوکس‌ها تبدیل به یک ستاره شد. گوست نزدیک به یک دهه در میدانی بی‌رقیب جولان داد تا این‌که خبر آمد زمان خداحافظی فرا رسیده است.

رولزرویس با معرفی این سری خاص می‌خواسته هم‌چنان ماهیت خاص بودن گوست را تا پیش از حضور نسل جدید حفظ کند. شرکت برای مراسم خداحافظی این خودرو سری منحصربه‌فردی موسوم به کلکسیون Zenith را در نظر گرفته است. خودروهای این سری با احترام به همان کانسپت سال 2009 تولید شده‌اند. در واقع شرکت می‌خواسته هم‌چنان ماهیت خاص بودن گوست را تا پیش از حضور نسل جدید حفظ کند.

یک پلاک استیل داخل اتاق که شماره خودروی فوق از سری 50 تایی را نشان می‌دهد، نشانه‌ای دوست‌داشتنی برای تمام کلکسیونرها است. البته امیلی و یا همان روح خلصه (لوگوی رولزرویس) نیز در جای‌جای کابین دیده می‌شود.

کابین گوست‌های جدید بیش از آنکه شبیه به یک خودروی لوکس باشد، شبیه به یک اثر هنری فاخر است. رولزرویس نشان داده هنوز هم استاد مسلم لوکس‌گرایی به معنی واقعی کلمه است. استفاده از چرم و چوب طبیعی در کنار المان‌های منحصربه‌فرد مانند کف‌پوش جیر و سقف ستاره‌ای، سری زنیت را خواستنی‌تر از هر خودروی دیگری می‌کند.

کابین رولزرویس گوست سری زنیت

این نسخه خاص از رولزرویس گوست یک ادای احترام به مدل 1907 سیلورگوست هم داشته است. چراکه صندلی‌های عقب آن به فرم سوزن‌دوزی قدیمی انگلستان طراحی شده‌اند. درباره دقت در جزئیات این خودرو همین بس که برای نورپردازی آن از 1340 دیود نوری استفاده شده است.

آخرین سری از رولزرویس گوست

مانند همیشه رنگ‌بندی رولزرویس با اسامی منحصربه‌فرد است. رنگ‌هایی شامل قرمز کولی‌ها (Bohemian)، مشکی الماس، آبی ایگواسو (اشاره به آبشار Iguazu در برزیل)، سفید آندلوس، نقره‌ای بی‌نهایت و البته سفید قطبی.

این خودرو به یک پیشرانه 6.6 لیتری دو توربو 12 سیلندر Vشکل که 562 اسب‌بخار قدرت و 780 نیوتن‌متر گشتاور دارد، متصل شده است. این همان پیشرانه‌ای است که ب‌ام‌و روی سری 7 مدل F03 هم نصب می‌کرد. بد نیست بدانید که رولزرویس از زیرمجموعه‌های ب‌ام‌و است.

دیدگاه کاربران