تفاهم هندوستان و انگلستان

باجاج و تریومف همکار می‌شوند

27 مرداد 1398 14:41

سرانجام مذاکرات طولانی‌مدت باجاج هندوستان و تریومف انگلستان به نتیجه رسید و برای اولین‌بار یکی از بزرگ‌ترین اتحادهای موتورسیکلتی شکل می‌گیرد. گفتگوهای سختی که از سال 2017 آغاز شده بود و اکنون مدیر اجرایی باجاج، راکش شارما می‌گوید دو شرکت قرارداد اولیه را سه ماه سوم سال 2020 امضا خواهند کرد. آن‌طور که این مقام هندی می‌گوید کلیات مهم فی‌مابین مورد توافق قرار گرفته و تنها روند رسمی بین دو طرف باقی مانده است. به گفته شارما تمام اصول حرفه‌ای بین دو طرف به طور رضایت‌بخش و دوستانه برطرف شده است.

حضور تریومف انگلستان در کنار KTM اتریش در بازار هندوستان توسط بازویی به قدرت باجاج می‌تواند حضور موتورسیکلت‌های اروپایی را در این منطقه از آسیا تقویت کند. شاید امضای قرارداد اصلی چند ماهی به طول بیانجامد ولی خبر خوب اینجاست که آماده‌سازی مرکز تحقیق و توسعه دو شرکت از پیش در حال تدارک است. حضور تریومف انگلستان در کنار KTM اتریش در بازار هندوستان توسط بازویی به قدرت باجاج می‌تواند حضور موتورسیکلت‌های اروپایی را در این منطقه از آسیا تقویت کند. در حال حاضر باجاج جایگاه چهارم تولیدکنندگان موتورسیکلت در هندوستان را دارد. این شرکت در کنار کی‌تی‌ام محصولات 125 و 390 سی‌سی را هم برای مصرف بومی و البته هم برای بازارهای اروپایی، آمریکایی و ژاپن تولید می‌کند.

گفته می‌شود محل کارخانه تولید باجاج و تریومف در شهر چاکان خواهد بود. یعنی همان محلی که کی‌تی‌ام و هاسکوارنا سوئد تولید می‌شود. پیش از این باجاج همکاری خوبی را با کاوازاکی ژاپن داشت ولی این همکاری با ظهور کی‌تی‌ام آرام آرام به فراموشی سپرده شد. در واقع هند‌ی‌ها در نظر دارند با این اقدام خود بازه‌ای گسترده از محصولات را از نظر قیمت و قدرت داشته باشند.

تا این لحظه هنوز بحث برای تولید محصولات برقی به میان کشیده نشده است. اگرچه با توجه به روند اخیر بازار و مقررات دولت هند می‌توان فرض را بر این گذاشت که این همکاری جدید نیز قریب‌الوقوع باشد. چراکه طبق اطلاعیه‌های قبلی مهلت پیشنهادی برای تولید محصولات برقی سال‌های 2023 و 2025 بوده است.

دیدگاه کاربران