افزایش قدرت به کمک پکیج‌های تقویتی

مرسدس-آام‌گ A35 با تیونینگ برابوس

6 شهریور 1398 10:35

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، شرکت برابوس از پروژه تقویت فنی مرسدس A کلاس پرده‌برداری کرد. مهندسان این شرکت موفق شده بودند از پیشرانه 2 لیتری توربو این خودرو، 267 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. پروژه فوق تنها دو ماه پس از معرفی مدل A35 از سوی شرکت سازنده رخ داد اما اکنون نوبت به همین خودرو رسیده تا زیر دستان توانای متخصصان برابوس، به نمونه‌ای قوی‌تر تبدیل شود.

برابوس دو پکیج تقویتی برای مرسدس-آام‌گ A35 در نظر گرفته که قدرت این هاچ‌بک آلمانی را 45 و 65 اسب‌بخار افزایش می‌دهد.در حالت استاندارد مرسدس-آ‌ام‌گ A35 قدرتی برابر با 302 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را از پیشرانه 2 لیتری توربوی خود دریافت کرده و آن را به واسطه جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار به تمام چرخ‌های خود ارسال می‌کند. اما به لطف نصب پکیج تقویتی PowerXtra B35 که توسط تیونر معروف آلمانی یعنی برابوس روی این خودرو نصب شده، قدرت پیشرانه به 345 اسب‌بخار و گشتاور آن به 460 نیوتن‌متر افزایش یافته که افزایشی برابر با 43 اسب‌بخار در قدرت پیشرانه و 60 نیوتن‌متر در گشتاور آن را نشان می‌دهد. این پکیج شامل تغییرات نرم‌افزاری روی پیشرانه برای افزایش قدرت آن و همچنین افزایش فشار بوست نیز هست.

اگر این میزان افزایش قدرت هنوز هم شما را راضی نکرده بد نیست بدانید متخصصان برابوس پکیج دیگری به نام PowerXtra+ kit B35S را مهیا کرده‌اند که به همراه سیستم اگزوز جدیدی عرضه شده و قدرت همان پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز را به 365 اسب‌بخار و گشتاور آن را به 486 نیوتن‌متر می‌رساند.

این مجموعه A35 را قادر می‌سازد ظرف تنها 4.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که هرچند عدد بسیار خوبی است اما همچنان نیم ثانیه کندتر از قوی‌ترین نسخه ساخته شده A کلاس توسط مرسدس یعنی A45S خواهد بود.

مرسدس-آام‌گ A35 با تیونینگ برابوس

برای هماهنگ شدن طراحی بدنه با افزایش قدرت پیشرانه، پکیج آیرودینامیک نیز برای این مدل ساخته شده که شامل دیفیوز دو تکه در جلو، باله جدید عقب، سیستم اگزوز اسپرت از جنس آلیاژ ضدزنگ و همچنین قطعات سفارشی فیبرکربن خواهد بود. این هاچ‌بک داغ کفش‌هایی به رنگ مشکی براق به پا کرده که ساخت برابوس است و در پوشش تایرهای 19 اینچی پیرلی با ابعاد 235/35ZR19 قرار گرفته‌اند.

شرکت برابوس قصد دارد در ماه سپتامبر سال جاری میلادی و در نمایشگاه فرانکفورت از نسخه تقویت شده مرسدس-آام‌گ A35 رونمایی کند.

دیدگاه کاربران