تیونینگ به سبک جیمزباند

لندرور دیفندر زیر تیغ هیمالایا

10 شهریور 1398 15:30

اگر از دوست‌داران سری فیلم‌های 007 یا همان جیمز باند باشید، در صحنه‌های تعقیب و گریز فیلم Spectre حتما شاسی‌بلند لندرور دیفندری را دیده‌اید که با قابلیت‌های عجیب و غریبش تبهکاران را تحت فشار می‌گذارد. حالا شرکت تیونینگ Himalaya آمده نسخه‌ای درست مانند آنچه در فیلم بوده را بازآفرینی کرده است.

در طراحی بیرونی، هیمالایا حداکثر تلاش خود را کرده است تا این دیفندر به نسخه حاضر در فیلم جیمز باند شبیه باشد.هیمالایا با هوشمندی سراغ جدیدترین ویرایش دیفندر که همان مدل ویرایش محدودش است، می‌رود. شرکت کار خود را با تقویت بدنه از طریق ورق‌های گالوانیزه به منظور جلوگیری از خوردگی آغاز کرده است.

هیمالایا می‌گوید پیشرانه اصلی این لندرور دیفندر یک نمونه 3.9 لیتری دیزلی هشت سیلندر Vشکل با 182 اسب‌بخار قدرت است ولی خودروی جدید با پیشرانه معروف LS3 جنرال‌موتورز که 525 اسب‌بخار قدرت دارد عرضه شده است. با این حال هنوز هم یک پیشرانه دیزلی 2.8 لیتری توربودیزل سوپرشارژ برای دوست‌داران مدل‌های گازوئیلی کنار گذاشته شده است.

دیفندر جدید مجهز به یک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک و البته سیستم انتقال قدرت AWD است. کلیه قطعات اصلی مثل توپی‌ها، چرخ دنده‌ها، محورهای اتصالی و البته محفظه‌ای مخصوص برای تعبیه خرپاهای سیستم تعلیق در نظر گرفته شده است. علاوه‌براین‌ها دیفندر از یک کیت بالابر 4 اینچی، کمک فنرهای FOX و بازوهای کنترلی طویل‌شده بهره می‌برد.

ترمزهای این خودرو را Wilwood طراحی کرده و جعبه فرمان آن نیز از به طرزی عجیب از جیپ رانگلر JK برداشته شده است. دست آخر تایرهای عظیم 37 اینچی توانایی‌های آفرود این انگلیسی را به رخ می‌کشند.

در طراحی بیرونی، هیمالایا حداکثر تلاش خود را کرده است تا شبیه به لندرور دیفندر موجود در فیلم باشد. گارد بزرگ، قاب مشکی چراغ‌ها، گلگیرهای برآمده، فریم‌های فولادی در قسمت انتهایی و یک وینچ بزرگ از شرکت Warn‌ مدل Zeon 10S این لندرور دیفندر را حتی جذاب‌تر هم کرده است. محل تعبیه تایر زاپاس در نوع خودش منحصربه‌فرد است.

داخل کابین صندلی‌های ریکارو با چرم Ruskin و سری‌هایی از جنس آلکانتارا دیده می‌شود. سیستم صوتی این خودرو از برند کنوود و با اسپیکرهای JL در نظر گرفته شده است.

هیمالایا قیمت این لندرور دیفندر خواستنی را 250 هزار دلار اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران