پیمایش 40 کیلومتر با برق

آئودی A7 هیبریدی رونمایی شد

19 شهریور 1398 19:15

حیف می‌شد اگر سدان لوکس-اسپرت آئودی یعنی A7 وارد دنیای هیبریدی‌های PHEV نشود. اکنون این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داده است.

طبق گفته آئودی، نسخه پلاگین هیبرید از مدل A7 با یک بار شارژ کامل باتری‌هایش می‌تواند 40 کیلومتر پیمایش به صورت برقی داشته باشد.آئودی A7 جای خود را بین مشتریانی که هم سدان لوکس می‌خواهند و هم یک خودروی اسپرت، باز کرده است. این محصول ترکیبی است از ویژگی‌های تشریفاتی A8 و خواص مسابقه‌ای R8. چندی پیش نسخه استاندارد A7 مدل 2020 رونمایی شد. خودرویی به که دلیل طراحی خاص چراغ‌های عقبش به شدت مشهور شده بود. برنامه‌های آینده‌نگرانه آئودی کاری کرد که دست آخر مدل هیبریدی با اتصال مستقیم به برق این خودرو روانه بازار شود.

این محصول مانند ویرایش استاندارد خود مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 248 اسب‌بخار قدرت است. اما به طرزی عجیب شاهد آن هستیم که یک موتور برقی به تنهایی توانسته 141 اسب‌بخار قدرت تولید کند. آئودی با تعبیه جعبه‌دنده بهینه شده 7 سرعته S ترونیک کاری کرد که شتاب صفر تا صد این خودرو به 5.7 ثانیه و سرعت نهایی‌اش به 250 کیلومتر برساعت برسد.

آئودی A7 هیبریدی

منبع تغذیه موتور برقی این خودرو باتری‌های 14.1 کیلووات ساعتی هستند که ظرفیتی معادل 381 ولت دارند. شرکت می‌گوید این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری‌هایش می‌تواند 40 کیلومتر پیمایش به صورت مستقل داشته باشد. حداکثر سرعتی که این خودرو در زمان استفاده از موتور برقی‌اش تجربه خواهد کرد 135 کیلومتر برساعت است.

شرکت چندی پیش یک نمونه هیبریدی ملایم از این خودرو را تولید کرده بود ولی آئودی A7 جدید یک هیبریدی تمام و کمال با 3 حالت رانندگی است. حالت اول تمام برقی است. حالت دیگر تمام بنزینی و حالت سوم که ترکیب دائم موتور برقی و پیشرانه بنزینی است. در صورتی که برای شارژ این خودرو از شارژر سه فاز استفاده شود، مدت پر شدن باتری‌های آن 2.5 ساعت طول می‌کشد.

قیمت پایه آئودی A7 مدل 2020 هیبریدی حدود 86 هزار دلار اعلام شده است.

دیدگاه کاربران