استیشن‌واگنی با 300 کیلومتر برساعت سرعت

رونمایی از ب‌ام‌و آلپینا B3 تورینگ مدل 2020

23 شهریور 1398 13:27

برای نسل جدید ب‌ام‌و سری 3، «آلپینا» (Alpina) تصمیم گرفته ابتدا روی نسخه استیشن‌واگن از آن یعنی سری 3 تورینگ کار کند. به این ترتیب، شاهد معرفی ب‌ام‌و آلپینا مدل B3 تورینگ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت هستیم.

طبق ادعای آلپینا، B3 تورینگ می­‌تواند به حداکثر سرعتی معادل با 300 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.همان‌طور که انتظار می­‌رود، قلب تپنده B3 تورینگ همان پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر سری 3 تورینگ بوده که به دو توربوشارژر مجهز است. اما به لطف تیونینگ انجام شده توسط آلپینا، این پیشرانه در B3 تورینگ می‌­تواند حداکثر قدرتی معادل با 462 اسب‌بخار تولید کند که در دور موتور 3,000 دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود. این رقم حتی از چیزی که انتظار می­‌رفت هم بیشتر است. حداکثر گشتاور این استیشن‌واگن هم رقم 700 نیوتن‌متر اعلام شده است.

پیشرانه شش سیلندر B3 تورینگ به یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل شده که طبق ادعای آلپینا، سرعت تعویض دنده در آن بیشتر شده است. نیروی پیشرانه در این خودرو به هر چهار چرخ فرستاده می‌­شود و آلپینا مدعی است چسبندگی B3 تورینگ با سطح مسیر در همه شرایط بهبود یافته است.

ب‌ام‌و آلپینا B3 تورینگ

طبق ادعای آلپینا، B3 تورینگ می­‌تواند به حداکثر سرعتی معادل با 300 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به عبارت دیگر، این خودرو یکی از سریع­‌ترین خودروهای استیشن‌واگن به شمار می­‌رود.

متاسفانه این تیونر آلمانی که در زمینه تولید و فروش نسخه‌­های پرفورمنس از خودروهای ب‌ام‌و تخصص دارد، یکی از مهم­ترین مشخصه­‌های B3 تورینگ یعنی شتاب آن را اعلام نکرده است. اما نکته جالب این است که آلپینا تاکید خاصی روی مصرف سوخت پایین این استیشن‌واگن سریع دارد. در واقع این خودروساز آلمانی مدعی است مدل B3 تورینگ بهترین تعادل ممکن میان عملکرد، مصرف سوخت و میزان آلایندگی را ارائه می‌­دهد.

آلپینا که قدمت آن به بیش از پنج دهه می­‌رسد، در سه ماهه اول سال 2020 امکان سفارش این استیشن‌واگن جذاب را برای مشتریان فراهم خواهد کرد. تحویل B3 تورینگ به مشتریان هم از نیمه دوم سال آینده آغاز خواهد شد. البته آلپینا این خودرو را در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد کرد.

دیدگاه کاربران