یادآوری نقش مهم 35PS در تاریخ صنعت خودرو

معرفی کانسپت ویژن مرسدس سیمپلکس

24 شهریور 1398 09:49

در حدود 118 سال پیش، شرکتDaimler-Motoren-Gesellschaft خودرویی معرفی کرد که تا آن زمان هیچ کس چیزی مشابه آن را ندیده بود. آن خودرو که مرسدس 35 PS نام داشته و توسط Emil Jellinek شکل گرفته بود، به واسطه طراحی ظاهری متفاوتی که نسبت به سایر خودروهای رایج در آن تاریخ داشت، توانست برای آنچه که مردم در سال‌های بعد به عنوان خودروی شخصی شناختند، زمینه‌سازی کند.

در این کانسپت، فناوری‌های جدید با تصویری از سال‌های دور همراه شده است.خودروی مذکور که در جریان یک رویداد خودرویی در شهر نیس در جنوب فرانسه رونمایی شد، با توجه به طراحی آیرودینامیکی که داشت به نظر می‌رسید برای شرکت در هر مسابقه‌ای آماده باشد. پیشرانه‌ای قدرتمند که در نقطه‌ای نسبتاً پایین در ساختار کلی خودرو نصب شده بود به همراه رادیاتوری قرار گرقته در بخش جلو، مواردی بودند که پس از آن در طراحی خودروهای مدرن به عنوان اصولی پذیرفته شده درآمدند.

اکنون مرسدس‌بنز تصمیم گرفته با معرفی یک کانسپت، نقش مهم 35 PS به عنوان نقطه عطفی در تاریخ صنعت خودرو را یادآوری کرده و خاطره شیرین معرفی این خودرو را زنده نماید. این کانسپت که ویژن مرسدس سیمپلکس ((Vision Mercedes Simplex نام گرفته، قرار است جایگاه مرسدس‌بنز به عنوان سازنده خودروهای لوکس و نوآورانه در طول تاریخ خودروسازی را به علاقمندان متذکر شود. به اعتقاد گوردن واگنر، که سرپرستی تیم طراحی این کانسپت را برعهده داشته، تنها برندی به قدرت مرسدس‌بنز توانایی عرضه خودرویی را دارد که بتواند به صورت همزمان نشانه‌هایی از گذشته و آینده را به نمایش بگذارد. وی در ادامه سخنان خود از ویژن مرسدس سیمپلکس به عنوان جلوه‌ای از حرکت برند لوکس مرسدس‌بنز در طول زمان نام برده است.

کانسپت ویژن مرسدس سیمپلکس

ساختار این خودرو به صورت مونوکوک بوده و در داخل آن فضایی برای قرار گرفتن دو سرنشین پیش‌بینی شده است. در چهار گوشه آن نیز چهار چرخ بزرگ به صورت مستقل نصب شده‌اند. بخش جلوی بدنه کانسپت به رنگ سفید است درحالی‌که نیمه عقبی آن با مشکی رنگ‌آمیزی شده تا به طراحی خودروی قدیمی 35 PS کاملاً وفادار باشد. در طراحی کلی بدنه و قطعاتی که روی آن نصب شده، به آیرودینامیک توجه و به لطف پوششی شفاف برای چرخ‌ها که البته به نورپردازی نیز مجهز هستند، بر زیبای‌‌های خودرو افزوده شده است.

رادیاتور ویژن مرسدس سیمپلکس به رنگ رز گلد بوده و به نمایشگر دیجیتال 3D نیز مجهز شده که نام Mercedes روی آن نقش بسته است. در قسمت عقب خودرو نیز قطعه‌ای نصب شده که نشان مرسدس‌بنز روی آن به چشم می‌خورد.

در فضای کابین طراحی به ساده‌ترین نحو ممکن انجام شده تاجایی‌که طراحی فرمان و نشان دهنده‌ها را می‌توان الهام گرفته از موتورسیلکت دانست. البته مرسدس‌بنز همچون همیشه، اثری از ویژگی لوکس بودن برند خود را به جا گذاشته و قطعاتی دست‌ساز را در کابین نصب کرده است. صفحه نمایش نصب شده در کابین تنها به منظور نمایش اطلاعات ضروری در هنگام رانندگی نصب شده و تمرکز راننده را از مسیر منحرف نخواهد کرد.

این اثر هنری چهارچرخ قرار است برای اولین بار در نمایشگاه Design Essentials 2019 در شهر نیس فرانسه به معرض نمایش درآید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران