قدرت بیشتر کراس‌اورهای جمع‌وجور آئودی

معرفی نسخه RS از آئودی Q3

6 مهر 1398 13:01

آئودی در گام دیگری از معرفی سری جدید محصولات خود، دو مدل RS Q3 و RS Q3 اسپرت‌بک را معرفی کرده است.

علاوه‌بر پیشرانه‌های قدرتمند، جعبه‌دنده هفت سرعته S ترونیک و سیستم چهارچرخ محرک از دیگر مشخصه‌های فنی این کراس‌اورهای اسپرت است.اجازه بدهید همین ابتدای مطلب به سراغ بخش فنی این خودروهای کراس‌اور برویم، یعنی پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ 5 سیلندر که 395 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته S ترونیک و سیستم چهارچرخ محرک انحصاری آئودی یعنی کواترو به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این آرایش فنی به شاسی‌بلندهای جمع‌وجور آئودی امکان می‌دهد ظرف 4.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و پس از آن تا 250 کیلومتر برساعت سرعت بگیرند. برای افرادی که این رقم را کافی نمی‌دانند امکان سفارش آپشنی فراهم شده که رقم حداکثر سرعت را به 280 کیلومتر برساعت می‌رساند.

این دو کراس‌اور اسپرت به سیستم تعلیق اسپرتی مجهز شده‌اند که ارتفاع کلی آن‌ها را 10 میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد کاهش داده است.

آئودی RS Q3 اسپرت بک

غیر از این، مهندسان آئودی سیستم فرمان را بازنگری کرده و سیستم ترمز را نیز تقویت کرده‌اند. در مورد ترمزها باید به وجود کالیپرهای شش پیستونه اشاره کرد که به دیسک‌های استیل سوراخ‌دار به قطر 375 میلی‌متر در جلو و 310 میلی‌متر در عقب مجهز شده‌اند. البته این تنها گزینه قابل نصب نیست بلکه امکان سفارش ترمزهای سرامیک با کالیپرهای مونوبلاک آلومینیوم نیز برای مشتریان وجود دارد. قطر دیسک‌های فولادی این سیستم بزرگتر بوده و ابعاد آن در جلو برابر با 380 میلی‌متر و در عقب 310 میلی‌متر خواهد بود.

اکنون که صحبت از آپشن‌های فنی شده ، بد نیست بدانید مشتریان می توانند سیستم تعلیق RS sport را سفارش دهند که به کمک‌های فعال مجهز بوده و می‌تواند به شرایط مسیر در کسری از ثانیه واکنش مناسب نشان دهد.

نسخه RS از آئودی Q3

جلوپنجره نسخه‌های RS از آئودی Q3 با طرح لانه زنبوری و به رنگ مشکی براق بوده که به همراه سپر اسپرت جلو با خروجی‌های بزرگ هوا، نمایی بسیار خشن‌تر از قبل به این دو کراس‌اور بخشیده است.

غیر از این باید به رینگ‌های خودروها اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را در ابعاد 20 یا 21 اینچ سفارش داد. اسپویلر عقب و خروجی‌های دوگانه اگزوز با فرم بیضی شکل از نکات مهم ظاهری در نمای عقب هستند. در سپر عقب نسخه‌های RS از آئودی Q3 دیفیوزری جاسازی شده که به تیغه‌های افقی مجهز بوده که می‌توان آن را به رنگ مشکی براق یا آلومینیومی مات سفارش داد.

در نسخه‌های RS از آئودی Q3 نکات خاص ظاهری به داخل کابین نیز راه یافته و مواردی چون فرمان D کات با پدال‌های جدید پشت آن، قطعاتی به رنگ مشکی براق و صندلی‌ها با روکش چرم و آلکانترا مزین به نشان RS را شامل می‌شود.

کابین آئودی Q3 RS اسپرت بک

امکان سفارش صندلی‌ها با روکش چرم ناپا با دوخت لوزی‌شکل به رنگ متضاد نیز فراهم است. خریداران می‌توانند از میان تریم‌های آلومینیوم ریس، آنتراسیت، مشکی، کربن یا مشکی پیانو یکی را انتخاب نمایند.

در بازار خودروی اروپا پذیرش سفارش برای دو مدل آئودی RS Q3 و RS Q3 اسپرت‌بک از ماه اکتبر سال جاری آغاز خواهد شد اما تحویل این خودروها به مشتریان در اواخر سال جاری اتفاق می‌افتد. قیمت پایه این خودروها در آلمان به ترتیب 63,500 و 65,000 یورو تعیین شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران