تیونینگ تکراری ولی باز هم محبوب

59 اسب‌بخار هدیه جدید تک‌آرت به پورشه 911

10 مهر 1398 13:59

شرکت تیونینگ تک‌آرت (TechArt) که تخصص ویژه‌ای روی محصولات پورشه پیدا کرده است، در جدیدترین دستاورد خود سراغ ویرایش کررا 4S از خانواده 911ها رفته است.

تک‌آرت با وسواس تغییراتی روی سیستم تنفس پورشه 911 اعمال کرده تا در نهایت 59 اسب‌بخار قدرت و 80 نیوتن‌متر گشتاور را به آن اضافه کند.مدل 2020 پورشه 911 پیرو همان اصول سنتی طراحی‌اش وارد میدان شد. شاید فرمت تکراری چراغ‌های جلو و شیشه عقب به عقیده بسیاری از مشتریان امروزی کلیشه‌ای و تکراری شده باشد ولی برای دوست‌داران این مدل تاریخی هنوز هم مایه الهام است. برای چنین خودروی ویژه‌ای با چنین فلسفه خاصی باید یک تیونر خاص هم پیدا شود.

تک‌آرت آن چیزی است که به درد پورشه و مشتریان عجیبش می‌خورد. حتی می‌توان ادعا کرد پروژه جدید این تیونر جسورتر از نسخه استاندارد هم شده است. استفاده از ترکیب دو رنگ بدنه چیزی است که پورشه غیر از مدل‌های مسابقه‌ای روی نسخه‌های استاندارد استفاده نمی‌کند.

تک‌آرت نشان می‌دهد یکی از بهترین‌ها در حوزه آیرودینامیک است چراکه بال عقب 5 تکه آن در کنار فلاپ، اسپلیتر و دیفیوزرهای عقب و جلو تاثیر عمیقی روی افزایش نیروی پایین‌برنده داشته است. در قسمت‌هایی از سپر جلو و محفظه اگزوز عقب از نوعی ماده جدید مانند پلی‌کربنات استفاده شده تا هم به کاهش وزن کمک کند و در عین استحکام نسبت به حرارت نیز مقاوم باشد.

پورشه 911 با تیونینگ تک‌آرت

این را هم بدانید بد نیست که رینگ‌های جلویی این خودرو 20 و رینگ‌های عقبی‌اش 21 اینچی هستند.

تک‌آرت با وسواس تغییراتی روی سیستم تنفس پورشه 911 اعمال کرده تا در نهایت 59 اسب‌بخار قدرت و 80 نیوتن‌متر گشتاور را به آن اضافه کند. ماحصل کار تولید 503 اسب‌بخار قدرت و 610 نیوتن‌متر گشتاور بوده است.

دیدگاه کاربران