اولین پاپ‌موبیل از نیسان

خودروی مخصوص پاپ از ژاپن آمد

10 مهر 1398 14:58

نیسان برای اولین بار خودروی ویژه رفت و آمد پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان را طراحی کرد.

نیسان این خودروی ویژه را فقط برای بازدید پاپ از آفریقا طراحی کرده بود. این اقدام در راستای دستور صریح پاپ فرانسیس مبنی بر استفاده کشیش‌ها از خودروهای معمولی بوده است.پاپ‌موبیل‌ها خودروهای خاصی هستند. وسایل نقلیه‌ای که شبیه به خودروهای رئیس جمهور و شخصیت‌های مهم با این تفاوت که در آن‌ها یک بخش ویژه برای نشستن پاپ تعبیه شده است. این خودروها همگی سفید و البته از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارند.

پاپ تا سال‌ها از مرسدس‌بنز G کلاس استفاده می‌کرد. البته در تاریخچه این خودرو مرسدس‌بنز M کلاس، فیات Campagnola، سئات Panda و حتی کامیونت لیلاند نیز دیده می‌شود. نیسان نیز اولین پروژه پاپ‌موبیل خود را روی پیکاپ نه چندان جدید NP300 اجرا کرد. این خودرو که تحت نظارت شدید بازرسان کلیسای واتیکان تولید شده مجهز به صندلی خاص از برند ABC است. مانند هر خودروی ویژه شخصیت‌‌های معروف، نیسان از انتشار اطلاعات این محصول نیز خودداری کرده است.

نیسان رونیز پاپموبیل

مثل تمام پاپ‌موبیل‌ها شماره پلاک این خودرو نیز SCV 1 (مخفف منطقه شهری واتیکان) است. همانطور که گفته شد این خودرو می‌بایست تحت نظر کلیسا و البته نظارت شدید اسقف اعظم زیر پای پاپ قرار بگیرد. همین سخت‌گیری‌ها کار را برای شرکت ABC سخت کرده بود چراکه آن‌ها تا پیش از این متخصص ساخت صندلی برای اتوبوس، آمبولانس و خودروهای آتش‌نشانی بودند.

مدیر فروش و عملیات آفریقای نیسان درباره دلیل استفاده از مدل NP300 می‌گوید: «استفاده از مدل فوق به دلیل فوق‌العاده‌ای برای ماندگاری و استقامت آن است.» در واقع نیسان این خودرو ویژه را فقط برای بازدید پاپ از آفریقا طراحی کرده بود. این اقدام در راستای دستور صریح پاپ فرانسیس مبنی بر استفاده کشیش‌ها از خودروهای معمولی بوده است.

دیدگاه کاربران