شاسی‌بلندهای اسپرت و خانوادگی

معرفی نسخه‌های جدید ب‌ام‌و X5 M و X6 M

11 مهر 1398 09:54

بام‌و دو عضو جدید خانواده محصولات عملکردی M را معرفی کرد: نسخه M از دو شاسی‌بلند پرطرفدار ساخت این شرکت یعنی مدل‌های X5 و X6. هردوی این خودروها در دو نسخه M و M Competition عرضه شده و نسبت به مدل‌های استاندارد خود زیباتر بوده و ویژگی‌های لوکس، فناوری‌های تازه و البته قدرت بیشتری در اختیار دارند.

قدرت نسخه‌های M Competition از دو شاسی‌بلند ب‌ام‌و X5 و X6 به 617 اسب‌بخار می‌رسد.هردو مدل X5 M   و X6 M به پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 4.4 لیتری و همچنین سیستم چهارچرخ محرک xDrive مجهز هستند. این نیروگاه قدرتمند قدرتی برابر با 600 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 750 نیوتن‌متر تولید می‌کند که در نتیجه، امکان دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها ظرف 3.8 ثانیه برای این شاسی‌بلندهای اسپرت فراهم خواهد شد. لازم به ذکر است نیروی پیشرانه مدل‌های جدید به میزان 33 اسب‌بخار بیشتر از نیروی نمونه‌های M فعلی از هردوی این خودروها است. اما قدرت نسخه‌های M Competition از این هم بیشتر است و به 617 اسب‌بخار می‌رسد؛ هرچند که رقم گشتاور ثابت باقی می‌ماند. نسخه‌های M Competition از X5 و X6 همچون نمونه‌های M از جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار بهره‌مند بوده و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر برساعت به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارند. حداکثر سرعت این خودروهای قد بلند سریع به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

ب ام و X6 M

البته در صورت سفارش پکیج راننده M، امکان تجربه سرعت 285 کیلومتر برساعت نیز فراهم می‌شود. برای راندن چنین خودروهای نیرومندی به مهارت‌های رانندگی نیز نیاز است بنابراین ب‌ام‌و با کمال میل خریدارانی که این پکیج را سفارش داده‌اند به مدرسه مهارت‌های رانندگی ب‌ام‌و دعوت می‌نماید تا آن‌ها را برای رانندگی با چنین سرعت زیادی، آماده نماید.

اما رقم حداکثر سرعت و قدرت تنها عاملی نیست که این مدل‌ها را از سایر نمونه‌های مشابه جدا می‌سازد، بلکه مهندسان ب‌ام‌و سیستم تعلیق این خودروها را نیز مورد بازنگری قرار داده و آن را به سیستم تطبیق‌پذیر M مجهز نموده‌اند که سیستم کنترل حرکات بدنه را نیز در خود دارد.

سیستم ترمز نیز تقویت و به دیسک‌های 395 میلیمتری در جلو با کالیپرهای شش پیستونه و همچنین دیسک‌های 380 میلیمتری در عقب مجهز شده است. برای هر دو مدل X5 M و X6 M رینگ‌های 21 اینچی درنظر گرفته شده است.

در هنگام رانندکی با این شاسی‌بلندهای دست‌پرورده M، می‌توان سه حالت رانندگی را انتخاب کرد که شامل کامفورت (راحت)، اسپرت و اسپرت‌پلاس می‌شود.

بدنه و کابین این خودروها توسط بخش M کمپانی ب‌ام‌و دستخوش تغییر شده و به مواردی چون ورودی هوای بزرگتر، آینه‌های جانبی با طراحی آیرودینامیک، طرح جدید برای پوشش داخلی درها، دوخت صندلی‌ها با رنگ‌های انحصاری برند M و پدال‌های سفارشی این مدل‌ها مجهز شده است. البته هر دو مدل X5 M و X6 M همچون نسخه‌های استاندارد این خودروها، از سبک طراحی جدید کابین محصولات ب‌ام‌و بهره‌مند بوده که شامل سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive نیز می‌شود که به همراه صفحه نمایش 12.3 اینچی انجام وظیفه می‌نماید.

کابین ب ام و X6 M

فروش این دو شاسی‌بلند هیجان‌انگیز از بهار سال 2020 آغاز می‌شود و خریداران می‌توانند در هنگام ثبت سفارش، انبوهی از امکانات قابل عرضه را انتخاب نمایند. قیمت نسخه پایه ب‌ام‌و X5 M از 105,100 دلار آغاز می‌شود، البته مدل X5 M Competition کمی گران‌تر است و قیمت پایه‌ای برابر با 114,100 دلار خواهد داشت. ب‌ام‌و X6 M نیز در دو نسخه عادی و کامپتیشن به ترتیب قیمت پایه‌ای برابر با 108,600 و 117,600 دلار دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران