تغییرات ظاهری برای استیشن‌واگن قدرتمند

آئودی RS4 آوانت 2020 از راه می‌رسد

11 مهر 1398 17:06

در ماههای گذشته تصاویری مخفیانه از یک خودروی استیشن‌واگن تحت آزمایش با برند آئودی منتشر شده بود اما اکنون انتظارها به پایان رسیده و مدل فیس‌لیف شده RS4 آوانت چهره خود را از زیر پوشش‌های استتاری بیرون کشیده است. البته باید اعتراف کرد که به‌روزرسانی‌های انجام شده روی چهره و فناوری‌های به کار رفته در این خودرو قابل پیش‌بینی بود اما قدرت پیشرانه بدون تغییر باقیمانده است.

به‌روزرسانی‌های آئودی RS4 آوانت به طراحی ظاهری و فناوری‌های استفاده شده در آن مربوط شده و شامل بخش فنی نمی‌شود.یکی از موارد قابل توجه در ظاهر آئودی RS4 آوانت بدون شک جلوپنجره آن است که کمی پهن‌تر از قبل بوده و به واسطه طرح لانه زنبوری آن، با طراحی این بخش در سایر مدل‌های سری RS از محصولات آئودی همساز شده است. البته باید اعتراف کرد جلوپنجره آئودی RS4 آوانت هرچند مشابه سایر خودروهای جدید آئودی بوده اما عریض‌تر از نمونه استفاده شده در مدل A4 است.

گذشته از جلوپنجره جدید، باید به چراغ‌های جلو اشاره کرد که در صورت سفارش مشتری با LED های ماتریسی با زمینه تیره عرضه می‌شوند. هلالی چرخ‌های آئودی RS4 آوانت بیش از 2 سانتی‌متر نسبت به مدل استاندارد A4 آوانت عریض‌تر شده تا تایرهای پهن‌تر این خودرو را در خود جای دهد. مهمترین موردی که در فضای داخل قابل اشاره است به صفحه نمایش لمسی جدید 10.1 اینچی مربوط می‌شود که با نسخه به‌روزرسانی شده از سیستم اطلاعات سرگرمی MMI کار می‌کند. بسیاری از کارکردهایی که سابقاً توسط دکمه‌های نصب شده روی داشبورد کنترل می‌شد، اکنون از طریق این صفحه نمایش قابل انجام است. با توجه به اینکه با یکی از مدل‌های RS روبه‌رو هستیم، اطلاعاتی همچون شتاب جانبی G یا رکوردهای ثبت شده در پیست نیز در این صفحه نمایش قابل مشاهده خواهد بود.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، به‌روزرسانی‌های آئودی RS4 آوانت به طراحی ظاهری و فناوری‌های استفاده شده در آن مربوط شده و شامل بخش فنی نمی‌شود. پیشرانه نصب شده زیر کاپوت این خودرو همان نمونه آشنای شش سیلندر توئین توربو 2.9 لیتری بوده که 444 اسب‌بخار قدرت را از طریق رینگ‌های 19 اینچی به زمین منتقل می‌کند. اکنون که صحبت از سایز رینگ‌های خودرو به میان آمده، بد نیست بدانید امکان سفارش نمونه 20 اینچی نیز وجود دارد.

ترمزهای قدرتمند این خودرو با کالیپرهای شش پیستون، این استیشن بازیگوش را در مدت زمانی کم متوقف خواهد کرد.

جعبه‌دنده آئودی RS4 آوانت از نوع هشت سرعته تیپ‌ترونیک بوده و طبق اعلام آئودی، امکان دستیابی این خودرو به سرعت 96 کیلومتر برساعت ظرف تنها 4.1 ثانیه وجود دارد.

آئودی RS4 آوانت مدل 2020

علاقمندان آمریکایی این خودرو متاسفانه امکان دستیابی به آن را نخواهند داشت زیرا آئودی چیزی درباره عرضه RS4 آوانت در این بخش از جهان اعلام نکرده است. البته خیلی هم نباید ناامید باشیم زیرا مدل بزرگتر RS6 آوانت نیز در ابتدا قرار نبود در آمریکای شمالی عرضه شود اما پس از مدتی این اتفاق افتاد.

فروش آئودی RS4 آوانت 2020 در بازار اروپا با قیمت پایه 81,400 یورو از اواخر ماه جاری شروع می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران