ارتقای ظاهری و فنی برای سدان اسپرت ژاپنی

معرفی نسخه سفارشی از لکسوس IS

13 مهر 1398 17:23

گویا لکسوس قصد دارد به طیف مدل‌های سفارشی سری بلک‌لاین که براساس محصولات این شرکت ساخته می‌شوند، تنوع بیشتری ببخشد زیرا به تازگی این نسخه از سدان IS اف اسپرت مدل 2020 را معرفی کرده است. قرار است از این خودروی ویژه تنها به تعداد 900 دستگاه و در دو نسخه دیفرانسیل عقب و AWD و در دو مدل IS350 و IS300 ساخته شود.

از این خودروی ویژه تنها به تعداد 900 دستگاه و در دو نسخه دیفرانسیل عقب و AWD و در دو مدل IS350 و IS300 ساخته شود.قیمت پایه مدل دیفرانسیل عقب IS300 از 45,200 دلار آغاز شده و تا 50,985 دلار برای نسخه AWD از IS350 بالا خواهد رفت. بد نیست به دو مدل میانی یعنی IS300 AWD و IS350 دیفرانسیل عقب هم اشاره کنیم که به ترتیب 47,650 و 48,820 دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

اما گذشته از قیمت، باید به ویژگی‌های ظاهری این نسخه خاص از لکسوس IS اشاره کرد، جایی که رینگ‌های 18 اینچی اف اسپرت برای هماهنگی هرچه بیشتر با نام این نسخه یعنی بلک‌لاین به رنگ مشکی درآمده و برای جلوپنجره و پوشش آینه‌های جانبی نیز از رنگ تیره استفاده شده است. مشتریان برای رنگ بدنه خودروی خود می‌توانند از میان سه رنگ مشکی هفت رنگ، آبی میکا و سفید یکی را انتخاب نمایند.

در تمام نسخه‌های لکسوس IS اف اسپرت بلک‌لاین چراغ‌های LED جلو با آرایش سه تایی نصب شده و سیستم پایش نقاط کور به همراه مسیریاب ماهواره‌ای نیز در خودرو موجود خواهد بود.

در فضای کابین پوشش مشکی و خاکستری صندلی‌ها با دوخت آبی جلب نظر می‌کند، پوششی که روی داشبورد و پوشش داخلی درها نیز به چشم می‌خورد. برخی قطعات دیگر همچون دستگیره داخلی درها، یا قسمتی از فرمان خودرو نیز به رنگ آبی مزین شده‌اند.

مدل IS300 با آرایش فنی دیفرانسیل عقب به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری مجهز خواهد بود که 241 اسب‌بخار قدرت داشته و با جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار همکاری می‌کند. اما نسخه AWD از لکسوس IS300 پیشرانه‌ای 3.5 لیتری و شش سیلندر در اختیار خواهد داشت که 260 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

برای لکسوس IS350 بدون توجه به این‌که مدل دیفرانسیل عقب را انتخاب کرده باشید یا نمونه AWD، پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر به قدرت 311 اسب‌بخار تنها گزینه است. تفاوت دو نسخه این مدل در جعبه‌دنده آن‌ها خواهد بود، بدین معنی که مدل دیفرانسیل عقب جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک دارد درحالی‌که مدل AWD به جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک مجهز شده است. در هر دو جعبه‌دنده مذکور، عملکرد پدال‌های پشت فرمان نیز تعریف شده است.

از ماه نوامبر سال جاری مشتریان می‌توانند در نمایندگی‌های لکسوس با مدل 2020 ازIS  اف اسپرت نسخه بلک‌لاین ملاقات کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران