خودرویی با قطعاتی از جنس طلا

معرفی استون‌مارتین DBS GT زاگاتو

14 مهر 1398 10:42

استون‌مارتین به تازگی یک جفت خودروی سفارشی به نام‌های DBS GT زاگاتو وDB4 GT  زاگاتو را در رویداد خودروهای کلاسیک آدریان نیوپورت کنکورس در رودآیلند رونمایی کرده است.

استون‌مارتین به مناسبت صدمین سالگرد همکاری با زاگاتو از نسخه‌های خاصی رونمایی کرده که از تزئینات ویژه‌ای برخوردار هستند.همان‌طور که اشاره شد این دو خودرو به صورت مجموعه دوتایی و به عنوان «مجموعه صدسالگی DBZ» عرضه شده و قرار است در تیراژ 19 جفت با قیمت 6 میلیون پوند (برابر با 7.39 میلیون دلار) به مجموعه‌داران علاقمند فروخته شوند.

مدل DBS GT زاگاتو به پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر توئین‌توربو مجهز شده که پیش از این، در مدل سوپرلگرا نصب شده بود. البته اکنون پیشرانه مذکور به‌روزرسانی شده و 760 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. رنگ بدنه نسخه‌ای که به نمایش درآمده قرمز سوپرنوا بوده و قطعاتی از جنس فیبرکربن و طلا روی آن نصب شده است. از جمله قطعات طلای نصب شده می‌توان به نشان‌هایی در جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

براساس آنچه استون‌مارتین اعلام کرده، برای اولین بار در صنعت خودروسازی از قطعات فلزی چاپ شده با پرینتر سه بعدی در کابین این خودرو استفاده شده که از میان آن‌ها می‌توان به قطعات کنسول مرکزی خودرو اشاره کرد. بد نیست بدانید زمانی در حدود 100 ساعت برای چاپ شدن این قطعات صرف شده و پس از آن نیز متخصصان استون‌مارتین مدتی را برای جلا دادن و انجام کارهای نهایی روی این قطعات صرف کرده‌اند تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

استون‌مارتین DBS زاگاتو

برای مشتریانی که نصب قطعات از جنس طلا در داخل خودروی خود را خوش ندارند، استون‌مارتین امکان سفارش قطعات چاپ شده از کربن یا آلومینیوم را نیز برای نصب در کابین DBS GT زاگاتو فراهم کرده است. بخش خودروهای سفارشی استون‌مارتین که «Q» نام دارد، به کمک فناوری جدیدی که امکان وسیعی برای طراحی داخلی فراهم کرده، به مشتریان برای آفرینش خودرویی انحصاری و مطابق با سلیقه خود یاری خواهد رساند.

استون‌مارتین DBS GT زاگاتو در نمای ظاهری نیز به واسطه نصب قطعاتی چون نشان‌های طلا با عیار 18، رینگ‌های بزرگ با طرح ستاره پنج‌پر، سقفی با روکش فیبرکربن براق، دیفیوزر عقب و جلوپنجره بزرگ جلو بسیار خاص ظاهر شده است.

نسخه‌ای خاص از استون‌مارتین DBS به مناسبت صدمین سال همکاری با زاگاتو

در مورد جلوپنجره لازم به ذکر است که برای اولین بار در صنعت خودرو، در ساخت این قطعه از 108 قطعه کربن الماس‌شکل استفاده شده که عملکردی فعال دارند بدین معنی که در هنگام پارک بودن خودرو این قطعات بسته شده اما در زمان حرکت باز شده و به جریان هوا اجازه عبور می‌دهند.

مدیر شرکت زاگاتو یعنی آقای Andrea Zagato معتقد است که پرستیژ و شکوه برند استون‌مارتین همواره به خوبی در کنار زبان طراحی منطقی شرکت زاگاتو قرار گرفته است. وی در ادامه ارائه مجموعه صدسالگی زاگاتو را پلی میان گذشته و آینده دانسته که زمینه را برای نوآوری‌های آینده فراهم خواهد کرد.

دیدگاه کاربران