نسخه‌ای ضعیف‌تر با قیمت 100 هزار دلار

معرفی پورشه تایکان 4S

23 مهر 1398 13:23

شرکت به تازگی مدل جدید تایکان 4S را معرفی کرده که در جایگاهی پایین‌تر از نسخه‌های توربو و توربو S از این مدل قرار می‌گیرد.

قیمت پایه پورشه تایکان 4S در بازار خودرو ایالات متحده از 103,800 دلار برای مدل معمولی و 110,380 دلار برای نسخه مجهز به پکیج پرفورمنس پلاس برای باتری آغاز می‌شود.پیشرانه پورشه تایکان 4S در حالت استاندارد قدرتی برابر با 522 اسب‌بخار تولید می‌کند اما در صورت سفارش پکیج پرفورمنس پلاس برای باتری، نیروی پیشرانه افزایش یافته و به 563 اسب‌بخار می‌رسد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، مدل 4S در جایگاهی پایین‌تر از نسخه‌های توربو و توربو S قرار گرفته و در قوی‌ترین نسخه هم قدرتی کمتر از ارقام 671 و 750 اسب‌بخار در اختیار دارد که به ترتیب مربوط به دو مدل یاد شده است.

باتری استاندارد پورشه تایکان 4S ظرفیتی برابر با 79.2 کیلووات ساعت داشته که شعاع حرکتی برابر با 405 کیلومتر برای آن فراهم می‌کند. با نصب پکیج پرفورمنس پلاس، ظرفیت آن به 93.4 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی خودرو به 462 کیلومتر افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است تمام ارقام ذکر شده براساس استاندارد WLTP محاسبه شده‌اند.

بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت هر دو مدل مجهز به باتری‌های متفاوت، یکسان و برابر با 4 ثانیه است درحالی‌که حداکثر سرعت خودرو به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

آرایش فنی پورشه تایکان 4S مشابه با مدل‌های توربو و توربو S بوده، بدین معنی که این خودرو نیز به دو موتور برقی نصب شده روی هرکدام از محورها، سیستم چهارچرخ محرک و سیستم انتقال قدرت دوسرعته مجهز شده که این مورد آخر در عقب خودرو نصب شده است.

در ظاهر پورشه تایکان 4S به قطعاتی مجهز شده که هویت آن را از سایر اعضای خانواده مجزا می‌سازد که از میان آن‌ها می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب اشاره کرد که به رنگ مشکی درآمده‌اند.

پورشه تایکان 4S

در فضای کابین نیز می‌توان به مواردی همچون صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر 10.9 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، پوشش چرمی صندلی‌ها و تنظیمات هشت گانه صندلی‌های ردیف جلو اشاره کرد. در صورت سفارش مشتری، امکان نصب نمایشگری مجزا برای سرنشین جلو نیز وجود دارد.

قیمت پایه پورشه تایکان 4S در بازار خودرو ایالات متحده از 103,800 دلار برای مدل معمولی و 110,380 دلار برای نسخه مجهز به پکیج پرفورمنس پلاس برای باتری آغاز می‌شود. از هم‌اکنون می‌توان برای سفارش این خودرو اقدام کرد اما تحویل خودروها به مشتریان در اروپا از ماه ژانویه و در ایالات متحده از بهار سال آینده شروع خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران