ترکیبی از سادگی و کارایی

نسل جدید تویوتا یاریس معرفی شد

25 مهر 1398 12:26

پس از انتشار یافتن چند تصویر، تویوتا رسماً از هاچ‌بک جمع‌وجور یاریس به صورت همزمان در اروپا و ژاپن رونمایی کرده است.

کابین تویوتا یاریس جادارتر از قبل شده و قابلیت مانورپذیری خودرو نیز افزایش یافته است.چهارمین نسل یاریس براساس پلتفرم ماژولار جدید تویوتا به نام GA-B ساخته شده است. نسل جدید این هاچ‌بک کوچک در موارد گوناگون مورد بهسازی قرار گرفته که شامل بخش فنی، فرم ظاهری، قابلیت کاربردی ، فناوری و ایمنی می‌شود. در اولین گام، وزن کلی خودرو نسبت به نسل قبل 50 کیلوگرم کاهش یافته است.

طراحی نسل جدید تویوتا یاریس نسبت به قبل جذاب‌تر شده است. طول کلی و ارتفاع خودرو به ترتیب 5 و 40 میلی‌متر کاهش یافته درحالی‌که عرض و فاصله محوری آن به میزان 50 میلی‌متر بیشتر از قبل شده است.

نسل جدید تویوتا یاریس

در نتیجه این تغییر ابعاد فضای کابین تویوتا یاریس جادارتر از قبل شده و قابلیت مانورپذیری خودرو نیز افزایش یافته است. از موارد قابل توجه در طرح ظاهری یاریس جدید می‌توان به جلوپنجره بزرگ، لبه گلگیرهای برآمده، کاپوت بلندتر، سپرهای اسپرت و چراغ‌های LED اشاره کرد.

به نظر می‌رسد مهندسین تویوتا در هنگام طراحی فضای کابین تویوتا یاریس به اصل «کمتر، غنی است» که از سال‌های دور شعار و سرمشق معماران سبک مدرن بوده توجه داشته‌اند و تلاش کرده‌اند با طرحی ساده که از مواد باکیفیت ساخته شده، فضایی کاربردی در اختیار خریداران قرار دهند. تویوتا اعلام کرده که تمرکز این شرکت بر استفاده از مواد باکیفیت در کابین تویوتا یاریس، به برقراری ارتباط بهتری میان کاربران با خودروی خود منجر خواهد شد.

کابین نسل جدید تویوتا یاریس

فرمان تویوتا یاریس کمی کوچکتر شده تا دید راننده افزایش یابد. از موارد قابل ذکر در این بخش می‌توان به صفحه نمایش هدآپ 10 اینچی رنگی در مقابل دیدگان راننده و نمایشگر مرکزی لمسی روی داشبورد اشاره کرد. شارژر بی‌سیم تلفن همراه، فرمان مجهز به گرمکن و نورپردازی داخلی از دیگر امکانات این خودرو هستند.

بسته به بازار هدف، می‌توان تویوتا یاریس را با دو پیشرانه بنزین‌سوز 1.5 یا 1 لیتری سه سیلندر و یا پیشرانه هیبریدی جدید 1.5 لیتری سفارش داد.

سیستم هیبرید این مدل که از نسل چهارم هیبریدها با قابلیت شارژ خود بوده، به صورت مستقیم از مدل‌های بزرگتر تویوتا یعنی کورولا، کمری و راوفور برگرفته شده که پیش از این به بازار معرفی شده‌اند. این سیستم از ترکیب پیشرانه بنزین‌سوز 1.5 لیتری با موتور برقی به قدرت 79 اسب‌بخار بوده که در همراهی مجموعه باتری لیتیوم یونی جدید و سبک وزن، انجام وظیفه می‌کند.

پلتفرم نسل جدید تویوتا یاریس

تویوتا اعلام کرده که نسخه جدید این پیشرانه، آلایندگی دی‌اکسید کربن یاریس را به میزان 20 درصد کاهش داده درحالی‌که بازدهی پیشرانه به میزان 15 درصد افزایش یافته است. از آنجایی‌که نسل فعلی تویوتا یاریس 99 اسب‌بخار قدرت دارد، با این تفاصیل می‌توان انتظار داشت که نسل جدید نیرویی برابر با 113 اسب‌بخار در اختیار داشته باشد.

قرار است نسل جدید تویوتا یاریس در بازار ژاپن به همراه سیستم E-Four عرضه شود که در حقیقت مدل برقی سیستم چهارچرخ محرک بوده و برای اولین بار در یک خودروی کوچک شهری عرضه می‌شود.

طراحی نمای عقب تویوتا یاریس

تویوتا اعلام کرده پایداری یاریس جدید به لطف وزن کمتر، کاهش 15 میلی‌متری مرکز ثقل، بدنه صلب‌تر و عرض بیشتر نسبت به قبل بهبود یافته است.

از آنجا که شرکت سازنده، نسل جدید تویوتا یاریس را ایمن‌ترین خودروی جهان در کلاس خود خوانده، جای تعجب نیست که شاهد عرضه سیستم ایمنی انحصاری تویوتا یعنی TSS به صورت استاندارد در این خودرو باشیم که شامل مواردی چون کروزکنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، ایربگ مرکزی برای حفاظت سرنشینان از برخورد جانبی و دستیار تغییر مسیر می‌شود.

تویوتا همچنان به تولید این خودرو در سایت‌های فرانسه و ژاپن ادامه خواهد داد که به ترتیب برای تامین بازارهای اروپا و آسیا فعالیت می‌کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران