مصرف سوخت 1.9 لیتر در حالت ترکیبی

معرفی نسخه هیبریدی از آئودی A6

1 آبان 1398 11:13

آئودی با معرفی مدل 55 TFSI e Quattro، عضو تازه‌ای به خانواده نسل جدید سدان لوکس A6 اضافه کرده است. قرار است این خودروی هیبریدی به زودی در نمایندگی‌های فروش این خودروساز در اروپا عرضه شود.

یک باتری لتیوم یون به ظرفیت 14.1 کیلووات ساعت که در عقب خود جانمایی شده، شعاع حرکتی 53 کیلومتر را برای این سدان هیبریدی فراهم می‌کند.مدل 55 TFSI e Quattro به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر و همچنین یک موتور برقی مجهز شده که قدرت را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته S ترونیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

دو پیشرانه مذکور در همکاری با یکدیگر جمعاً قدرتی برابر با 362 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 500 نیوتن‌متر تولید می‌کنند که سدان ساخت آئودی را قادر می‌سازد ظرف 5.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

حداکثر سرعت این خودرو در حالت کاملاً برقی (EV) 135 کیلومتر برساعت و در حالت استاندارد برابر با 250 کیلومتر برساعت خواهد بود. با فشار یک دکمه می‌توان از میان دو حالت Hybrid و Hold یکی را انتخاب کرد که در حالت دوم، انرژی الکتریکی خودرو جمع‌آوری خواهد شد.

یک باتری لتیوم یون به ظرفیت 14.1 کیلووات ساعت که در عقب خود جانمایی شده، شعاع حرکتی 53 کیلومتر را برای این سدان هیبریدی فراهم می‌کند. در صورت اتصال به ایستگاه‌های عمومی، می‌توان ظرف دو ساعت و نیم با استفاده از جریان 7.4 کیلووات باتری را شارژ کرد. آلایندگی دی‌اکسید کربن این خودرو در هنگام رانندگی در مسیرهای شهری و بزرگراه 43 و 47 گرم بر کیلومتر بوده و مصرف سوخت آن نیز در دو حالت یاد شده به ترتیب 2.1 و 1.9 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. لازم بذکر است که این ارقام به میزان فشار باد تایرها و نحوه رانندگی نیز بستگی دارد.

نسخه هیبریدی آئودی A6

برترین ویژگی‌های اسپرتی شخصیت آئودی A6 55 TFSI e را می‌توان در تریم S Line این خودرو مشاهده کرد. در این مدل جزئیات مشکی رنگ بدنه همچون پوشش آینه‌های جانبی و شیشه عقب در کنار مواردی شامل چراغ‌های ماتریسی جلو از نوع LED، رینگ‌های 19 اینچی، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ، سیستم تعلیق اسپرت، صندلی‌های اسپرت ردیف جلو، سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای و صفحه آمپر دیجیتال عرضه می‌شود.

این خودرو در بازار آلمان 68,850 یورو (برابر با 76,864 دلار) قیمت‌گذاری شده که 21,350 یورو (23,835 دلار) گران‌تر از مدل پایه مدل A6 خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران