آزمون سخت روی نسل پنجم لکسوس LS

خودران سطح 4 تویوتا راهی خیابان می‌شود

5 آبان 1398 19:29

تویوتا قصد دارد یک نمونه آزمایشی از لکسوس LS نسل پنج را که مجهز به فناوری خودران سطح 4 است را به صورت محدود در خیابان‌های توکیو تست کند. البته پروسه اخذ مجوزهای لازم تا تابستان سال آینده به طول می‌انجامد.

خودران‌های سطح 4 تنها یک گام تا مرحله نهایی کاملاً بی‌راننده فاصله دارند. بعد از نمایش موفق خودروهای خودران تویوتا در پیست اختصاصی‌شان در میشیگان آمریکا، ژاپنی‌ها بر آن شده‌اند تا با شجاعت بیشتر یکی از مدل‌های پیچیده خود را راهی دنیای واقعی کنند. البته تویوتا تصریح کرده‌ است که این پیمایش آزمایشی تحت نظارت شدید و تنها در اطراف مرکز تحقیقات آن‌ها خواهد بود.

خودران‌های سطح 4 تنها یک گام تا مرحله نهایی کاملاً بی‌راننده فاصله دارند. تویوتا با به روزرسانی نرم‌افزار پیچیده این خودرو بیش از پیش قابلیت تشخیص عابر پیاده، ترافیک، موانع و سازه‌های شفاف را دارد. گفته می‌شود نهادهای نظارتی ژاپن هم‌چنان دستور داده‌اند که این نسخه خاص از لکسوس LS با حضور یک راننده پشتیبان در خیابان حضور پیدا کند.

نسخه خاص از لکسوس ES برای آزمایش خودران سطح 4

گیل پرات مدیر موسسه تحقیقاتی تویوتا می‌گوید این پروژه برای ما یک چالش بزرگ خواهد بود. تویوتا بر آن شده‌ است تا در مدت زمانی کوتاه فناوری‌های مربوطه را به سرعت توسعه بدهد. به همین منظور است که ما به‌سختی در مراکز تحقیق و موسسات پیشرفته شرکت کار می‌کنیم.

شاید جالب باشید بدانید که فناوری سطح 4 خودروهای خودران برای اولین‌بار در نمایش فناوری‌های موسوم به CES سال جاری رونمایی شد. با این حساب تویوتا پیشتاز استفاده از بالاتری سطح خودروهای بدون راننده در دنیا خواهد بود.

دیدگاه کاربران