ترفند هندی‌ها برای ورود به بازار اروپا

خرید بخش موتورسیکت پژو توسط ماهیندرا

6 آبان 1398 14:29

گروه ماهیندرا که ملیت هندی دارد، در جدیدترین اقدام خود تصمیم به خریداری زیرمجموعه دوچرخه‌سازی شرکت فرانسوی پژو گرفته است.

یکی از مهمترین موارد توافق در معامله میان گروه ماهیندرا و PSA این است که ماهیندرا در سال‌های آینده همچنان از برند پژو استفاده خواهد کرد که این امر تحت موافقیت امتیاز تجاری میان PMTC و پژو انجام خواهد شد.پس از خریداری سهام شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ موتور در سال 2011 و شرکت پینین‌فارینا در سال 2015، گروه ماهیندرا اکنون مالکیت قدیمی‌ترین سازنده اسکوتر در جهان را نیز به دست می‌آورد.

بخش وسایل دوچرخ ماهیندا در اروپا اعلام کرده که تمام سهام PMTC به عنوان سازنده وسایل نقلیه دوچرخ با برند پژو را از شرکت مادر یعنی گروه PSA خریداری خواهد کرد. این شرکت هندی امیدوار است با این معامله، بتواند به بازارهای جدیدی از جمله اروپا وارد شده و همچنین محصولات جدیدی برای مشتریان آسیایی خود عرضه نماید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که گروه ماهیندرا پیش از این و در ژانویه 2015، 51 درصد از سهام بخش وسایل دوچرخ شرکت پژو را خریداری کرده بود اما در معامله جدید قرار است مالکیت تمام این شرکت را به دست آورد.

ماهیندرا در اولین گام از توسعه محصولات دوچرخ برای ارائه هفت مدل جدید در فاصله سال‌های 2019 تا 2021 برنامه‌ریزی کرده است. محصولات دوچرخ پژو در اروپا با توجه به سابقه طولانی این برند همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند و دفاتر مرکزی این شرکت در منطقه Mandeure در فرانسه همچنان مشغول به کار است.

یکی از مهمترین موارد توافق در معامله میان گروه ماهیندرا و PSA این است که ماهیندرا در سال‌های آینده همچنان از برند پژو استفاده خواهد کرد که این امر تحت موافقیت امتیاز تجاری میان PMTC و پژو انجام خواهد شد. غیر از این، تیم طراحان پژو همچنان در طراحی و توسعه محصولات PMTC یاری خواهند رساند.

قائم مقام برند پژو آقای Jean-Philippe Imparato اعتقاد دارد که تصمیم اخذ شده برای واگذاری سهام بخش تولید محصولات دوچرخ پژو به عنوان یکی از بازیگران مهم این صنعت، بسیار مفید و سودآور خواهد بود زیرا به گفته وی پژو پس از واگذاری این سهام همچنان به پشتیبانی مهندسی خود در طراحی و ارائه نوآوری‌های تکنولوژیکی ادامه خواهد داد.

دیدگاه کاربران