قوی‌ترین نسخه استیشن از سری 3

معرفی نسخه تورینگ ب‌ام‌و M340i

7 آبان 1398 17:23

بالاخره و پس از مدتها انتظار علاقمندان، پرده‌ها فرو افتاده و شکل ظاهری مدل‌های M3 و M4 برای علاقمندان آشکار شده اما در این میان هنوز یکی از اعضای خانواده سری 3 وجود دارد که هرچند از آن فرم خاص جلوپنجره بی‌بهره مانده و لقب اسپرت را یدک نمی‌کشد اما عملکردی سریع دارد. بله، از ب‌ام‌و M340i سخن می‌گوییم.

باید فراموش کرد که قرار نیست مدل M3 در قالب تورینگ عرضه شود که همین می‌تواند بسیاری از علاقمندان خودروهای استیشن را برای خرید نسخه تورینگ ب‌ام‌و M340i وسوسه کند.این خودرو که سال گذشته و در قالب یک سدان معرفی شد، به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر مجهز به فناوری توربوشارژر تجهیز شده که 369 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیروی پیشرانه این خودرو از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک ب‌ام‌و یعنی xDrive به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. به لطف این آرایش فنی، محصول جدید ب‌ام‌و قادر خواهد بود ظرف 4.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و تا رسیدن به حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت به حرکت ادامه دهد.

همین چند ماه پیش و پس از معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 سدان، نسخه تورینگ این خودرو نیز معرفی شد که البته اکنون نوبت به M340i تورینگ رسیده تا پس از ارائه سدان M340i به میدان رقابت وارد شود. ب‌ام‌و این خودرو را در اختیار گروهی از نمایندگان رسانه‌ها قرار داده تا از رانندگی با دست‌پرورده جدید این شرکت، تجربه‌ای تازه کسب نمایند.

مطمئناً مدل جدید M3 که پیشرانه‌ای شش سیلندر با حجم مشابه ولی با 503 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد، قدرتمند تر از M340i است اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که هرچند قدرت M3 بسیار وسوسه انگیزتر است اما در معابر شهری کمتر فرصت استفاده کامل از تمام قدرت این خودرو پیش می‌آید. از این گذشته، نباید فراموش کرد که قرار نیست مدل M3 در قالب تورینگ عرضه شود که همین می‌تواند بسیاری از علاقمندان خودروهای استیشن را برای خرید M340i وسوسه کند.

در نمای ظاهری نیز شاید خشونت M3 از این خودرو بیشتر باشد اما با سفارش مجموعه‌ای از قطعات M می‌توان هیجان بسیار بیشتری به چهره M340i تزریق کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران