نسخه‌ای مسابقه‌ای با قدرت بیشتر

تویوتا سوپرا GT4 در دسترس تیم‌های خصوصی

9 آبان 1398 11:36

بخش خودروهای مسابقه‌ای تویوتا یعنی Gazoo Racing بنا دارد از ماه مارس 2020 اقدام به فروش سوپرا GT4 به تیم‌های خصوصی شرکت‌کننده در مسابقات نماید. فروش این خودرو در آمریکای شمالی از ماه آگوست و در آسیا و ژاپن از ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

پیشرانه نصب شده در تویوتا سوپرا GT4 مشابه نسخه استاندارد این خودرو بوده با این تفاوت که این مدل تقویت شده و 430 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.پیشرانه نصب شده در تویوتا GR سوپراGT4  مشابه نسخه استاندارد این خودرو بوده یعنی همان پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر مجهز به توربوشارژر دوتایی، با این تفاوت که این مدل تقویت شده و 430 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. صدای این پیشرانه قدرتمند از طریق سیستم اگزوز Akrapovic به گوش خواهد رسید.

جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک با پدال‌های پشت فرمان جایگزین نمونه هشت سرعته اتوماتیک استاندارد شده و قفل دیفرانسیل مکانیکی مناسب برای خودروهای مسابقه‌ای نیز نصب شده است.

تویوتا سوپرا GT4 از همان تعلیق مک‌فرسون مشابه نمونه استاندارد و کمک‌فنرهای پرفورمنس ساخت برند KW بهره‌مند شده است. ترمزهای مسابقه‌ای این خودرو از برند برمبو تامین و به شش پیستون در محور جلو و چهار پیستون در محور عقب مجهز شده است. رینگ‌های 18 اینچی OZ این خودرو نیز با تایرهای ساخت پیرلی پوشیده شده‌اند.

با وجود تمام تغییرات اعمال شده روی این سوپرای تقویت شده، وزن کلی آن به 1350 کیلوگرم محدود شده است.

در فضای کابین تویوتا سوپرا GT4 صندلی‌های مخصوص مسابقات با کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای، میله‌های محافظ، داشبورد با قطعات فیبرکربنی به همراه نمایشگر و فرمان طراحی شده برای مسابقات GT4 به چشم می‌خورد.

تیم‌های خصوصی که اقدام به خرید این خودرو می‌کنند از پشتیبانی بخش خودروهای مسابقه‌ای تویوتا در اروپا، TRD USA در آمریکای شمالی و Toyota Customizing and Development در ژاپن و آسیا برخوردار خواهند شد.

دیدگاه کاربران