با امکاناتی متنوع و مصرف سوخت اقتصادی

تویوتا Raize به بازار ژاپن معرفی شد

15 آبان 1398 17:30

پس از انتشار چند تصویر در ماه گذشته، در نهایت فروش تویوتا ریز (Raize) در کشور ژاپن آغاز شد. این خودرو روی پلتفرم جدید دایهاتسو یعنی DNGA ساخته شده که می‌توان آن را نمونه مقرون بصرفه پلتفرم TNGA تویوتا دانست.

مصرف سوخت ترکیبی تویوتا ریز در مدل‌های تک و دو دیفرانسیل به ترتیب برابر با 5.4 و 5.7 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. خبر خوش برای علاقمندان این خودرو می‌تواند عرضه آن با سیستم چهارچرخ محرک باشد.ابعاد بدنه تویوتا Raize در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با 3.9، 1.69 و 1.62 متر بوده که از مدل C-HR کوچکتر است. با وجود ابعاد نسبتا کوچک بدنه، تویوتا اعلام کرده که کراس‌اور ریز از نظر فضای داخلی و گنجایش صندوق بار در میان همکلاسان خود پیشتاز خواهد بود. فضای صندوق عقب تویوتا ریز 369 لیتر است که البته پس از جمع‌آوری صندلی‌ها افزایش خواهد یافت. البته در فضای کابین این هم نقاط متنوعی برای قرار دادن اشیا پیش‌بینی شده است.

تویوتا پلتفرم جدید مورداستفاده در این خودرو را نیز سبک وزن و پایدار توصیف کرده که در عین سواری راحت، پایداری و فرمان‌پذیری مناسبی را نیز در اختیار راننده قرار خواهد دارد.

تویوتا ریز

نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه سه سیلندر یک لیتری توربوشارژر تامین می‌شود که با سوخت بنزین کار می‌کند و به جعبه‌دنده D-CVT متصل شده است. این جعبه‌دنده که توسط دایهاتسو ساخته شده را می‌توان نسل جدید جعبه‌دنده‌های CVT به حساب آورد که البته برای اولین بار در خودرویی با نشان تویوتا نصب خواهد شد.

قدرت پیشرانه تویوتا ریز برابر با 97 اسب بخار است که در دورشمار 6هزار دور در دقیقه تولید می‌شود. حداکثر گشتاور این پیشرانه کم‌حجم نیز 140 نیوتن‌متر است که حدفاصل 2400 تا 4000 دوردر دقیقه قابل دسترس خواهد بود. طبق اعلام شرکت سازنده، شتابگیری این پیشرانه در سرعت‌های پایین بسیار قدرتمند و نرم بوده و در سرعت‌های بالا نیز عملکردی کم سروصدا و مصرف سوختی بسیار مقرون به صرفه را ارائه خواهد کرد.

کابین تویوتا ریز

مصرف سوخت ترکیبی تویوتا ریز در مدل‌های تک و دو دیفرانسیل به ترتیب برابر با 5.4 و 5.7 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. خبر خوش برای علاقمندان این خودرو می‌تواند عرضه آن با سیستم چهارچرخ محرک باشد، سامانه‌ای که «کنترل گشتاور پویا» نام داشته و در هنگام شتابگیری و یا حرکت روی مسیرهای لغزنده، گشتاور را میان چرخ‌های عقب تقسیم می‌کند.

بد نیست بدانید که تویوتا ریز با وجود قیمت نسبتاً کم، به سیستم‌های کمکی راننده از قبیل ترمز پیشگیری از تصادف، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و دستیار هوشمند پارک با قابلیت کنترل تمام جهات خودرو مجهز شده است.

این خودرو در سه تریم مختلف و با قیمت پایه 14,425 دلار در بازار ژاپن عرضه می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران