رقابت داغ کراس‌اورهای کوپه در چین

معرفی اشکودا کامیک GT

14 آبان 1398 15:55

در زمانی نه چندان دور تنها محصول اشکودا در رده کراس‌اورها مدل Yeti بود، خودرویی که بیشتر به یک هاچ‌بک قدبلند شبیه بود تا کراس‌اور. اما اکنون که در اواخر سال 2019 میلادی به سر می‌بریم، اشکودا در حال معرفی پنجمین مدل کراس‌اور خود است. کامیک GT انحصاراً برای بازار چین خواهد بود و در این کشور به برادر بزرگتر خود یعنی کودیاک GT می‌پیوندد.

اشکودا کامیک GT به صورت انحصاری تنها برای عرضه در بازار چین برنامه‌ریزی شده است.این مدل که در همکاری مشترک میان تیم طراحی اشکودا در جمهوری چک و شریک این شرکت در چین یعنی سایک شکل گرفته، نسبت به نسخه عادی کامیک کمی زیباتر به نظر می‌رسد. هدف تیم طراحان از ساخت این خودرو ارائه یک کراس‌اور کوپه بوده که این امر با اعمال تغییر در طراحی خط شیب سقف حاصل شده است.

طول اشکودا کامیک GT نسبت به نسخه استاندارد 19 میلی‌متر بیشتر شده و به 4.4 متر رسیده هرچند که عرض و فاصله محورها بدون تغییر باقیمانده است.

تیم طراحان نمای جلوی نسخه GT را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که خودرو ظاهری اسپرت‌تر از قبل یافته ودر نظر قشر جوان چین بهتر جلوه کند.

اشکودا کامیک GT

در نمای جانبی رینگ‌های دورنگ 17 اینچ و قطعات کرومی به همراه ریل‌های سقفی نقره‌ای رنگ جلب توجه می‌کنند. در بخش عقب نیز چراغ‌های LED عریض‌تر از نسخه استاندارد کامیک عرضه شده در چین بوده و از گرافیک جدیدی سود می‌برد. سپر بازطراحی شده­ عقب ساختاری از جنس پلاستیک داشته و با یک دیفیوزر همراه شده است. اگزوزهای مشابه مدل استاندارد نیز از این نسخه حذف شده‌اند که باید آن را اقدامی مثبت ارزیابی کرد.

از دیگر تغییرات این نسخه باید به سقف پانورامیک و رنگ جدید طلایی برای بدنه آن اشاره کرد. مشتریان با پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند اشکودا کامیک GT را با رنگ‌آمیزی متفاوت در بخش سقف سفارش دهند.

کابین اشکودا کامیک GT

فضای کابین نسبت به نسخه استاندارد اشگودا کامیک تغییر محسوسی به خود ندیده و تنها در مواردی چون قطعات فلزی براق روی داشبورد، نشان GT نصب شده در سمت سرنشین و صندلی‌های اسپرت جلو با نشان GT حک شده روی آن‌ها با آن مدل متفاوت است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، اشکودا کامیک GT به صورت انحصاری تنها برای عرضه در بازار چین برنامه‌ریزی شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران