در تیراژ محدود و با قیمت 120 هزار دلار

AMB 001، اولین موتورسیکلت ساخت استون‌مارتین

17 آبان 1398 10:59

دو شرکت معتبر اهل بریتانیا که یکی در ساخت خودرو و دیگری در تولید موتورسیکلت مهارت دارند، با هدف ساخت یک موتورسیکلت تولید محدود همکاری مشترکی انجام داده‌اند. از دو شرکت استون‌مارتین و Brough Superior سخن می‌گوییم که در نمایشگاه موتورسیکلت میلان از مدل مسابقه‌ای AMB 001 رونمایی کرده‌اند.

قیمت پیشنهادی برای فروش موتورسیکلت AMB 001 برابر با 120 هزار دلار بوده و تحویل آن به مشتریان نیز از اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد.از این موتورسیکلت مسابقه‌ای که در همکاری مشترک میان طراحان استون‌مارتین و مهندسین Brough Superior شکل گرفته و طبق اعلام سازندگان برای موتورسواران حرفه‌ای ساخته شده، تنها به تعداد 100 دستگاه تولید می‌شود.

بدنه این موتورسیکلت خاص با رنگ سبزStirling پوشیده شده که قبلاً آن را روی بدنه خودروهای مسابقه‌ای استون‌مارتین مشاهده کرده‌ایم. فرم کلی بدنه آن را می‌توان یادآور نمای جانبی خودروهای ساخت استون‌مارتین دانست.

برای تنوع بخشیدن به ظاهر آن، قطعاتی از بدنه با رنگ لیمویی تزئین شده‌اند. بخش اعظم قطعات بدنه AMB 001 از جنس فیبرکربن ساخته شده و نیروی محرکه آن نیز از پیشرانه توربوشارژر V-twin تامین می‌شود که 180 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وزن خالص AMB 001 برابر با 180 کیلوگرم است.

AMB 001، اولین موتورسیکلت ساخت استون‌مارتین

یکی از مدیران شرکت استون‌مارتین یعنی آقای Marek Reichman، نصب نشان این شرکت روی یک موتورسیکلت برای اولین بار را به عنوان واقعه‌ای افتخارآمیز دانسته و محصول نهایی را موتورسیکلتی زیبا توصیف کرده که در ترکیبی هنری از طراحی و مهندسی پدید آمده است.

AMB 001 به صورت دست‌ساز در تاسیسات شرکت Brough Superior واقع در شهر تولوز در فرانسه ساخته خواهد شد. قیمت پیشنهادی برای فروش هرکدام از این 100 دستگاه برابر با 120 هزار دلار بوده و تحویل آن به مشتریان نیز از اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران