به روزرسانی چهارمین محصول پرفروش میتسو برای بازار آسیا

میتسوبیشی Xpander ؛ یک مینی ون با ظاهر SUV

23 آبان 1398 20:36

میتسوبیشی Xpander که یک خودروی چندمنظوره کوچک بوده و در اندونزی و سایر کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا عرضه می‌شود، مورد بروزرسانی قرار گرفته است.

هرچند که بازار فروش این خودرو به چند کشور آسیای جنوب شرقی محدود شده، اما بد نیست بدانید که Xpander توانسته به چهارمین محصول پرفروش شرکت میتسوبیشی در سال 2018 تبدیل شود.این خودرو که در نسخه جدید به نام Xpander Cross خوانده می‌شود، نسبت به مدل فعلی مرتفع‌تر شده و می‌توان گفت که تاحدی به وادی خودروهای شاسی‌بلند وارد شده است. میتسوبیشی اعلام کرده که این خودرو یک مینی ون شاسی‌بلند بوده اما حقیقت این است که چنین توصیفی برای Xpander Cross کمی دور از واقعیت است، زیرا نسخه جدید هنوز اشتراکات زیادی با مدل فعلی Xpander  دارد.

ارتفاع نسخه کراس نسبت به سطح زمین 20 میلی‌متر بیشتر از مدل عادی بوده که ارتفاع کلی را به میزان 225 میلی‌متر افزایش داده است. قطعات پلاستیکی روی بدنه، طراحی جدید سپرها، ریل‌های سقفی به رنگ نقره‌ای و قطعه مشکی براق که در زیر شیشه عقب نصب شده را می‌توان از مهمترین موارد قابل اشاره در بدنه این مدل جدید دانست.

میتسوبیشی Xpander

میتسوبیشی Xpander Cross که به قصد رقابت با تویوتا Rush به میدان آمده، 50 میلی‌متر عریض‌تر از مدل استاندارد بوده و بر روی رینگ‌های 17 اینچی حرکت می‌کند. برای این مینی ون مرتفع دو رنگ جدید خاکستری گرافیت متالیک و نارنجی متالیک معرفی شده که البته مورد دومی را تنها می‌توان در نسخه Cross سفارش داد. هردوی این رنگ‌ها را می‌توان با تریم مشکی-قهوه‌ای داخل به همراه قطعات نقره‌ای دکوراتیو، سفارش داد.

اکنون که صحبت از فضای داخلی شده، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که فضای داخلی Xpander Cross نسبت به نسخه عادی این مینی ون بزرگتر بوده و قادر است هفت سرنشین را در سه ردیف صندلی در خود جای دهد. صندلی‌های ردیف دوم به نسبت 60:40 و صندلی‌های ردیف سوم به نسبت 50:50 جمع می‌شوند. بنابر ادعای شرکت سازنده، فضای داخلی این خودرو نسبت به سایر خودروهای همرده، بیشتر است.

نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزین سوز به حجم 1.5 لیتر تامین می‌شود که 103 اسب‌بخار قدرت داشته و از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار، نیروی خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند.

میتسوبیشی ایکس پندر

همچون مدل عادی Xpander، نسخه Cross از این خودرو نیز در تاسیسات شرکت میتسوبیشی در اندونزی تولید خواهد شد. فروش این خودرو از تاریخ 13 نوامبر 2019 در اندونزی آغاز شده و مدتی پس از آن، روند صادرات به سایر بازارهای آسیایی نیز شروع می‌شود.

هرچند که بازار فروش این خودرو به چند کشور آسیای جنوب شرقی محدود شده، اما بد نیست بدانید که Xpander  توانسته به چهارمین محصول پرفروش شرکت میتسوبیشی در سال 2018 تبدیل شود. از میان افرادی که این خودرو را خریداری کرده‌اند، در حدود 104 هزار نفر برای اولین بار به جمع مشتریان Xpander  وارد شده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران