ارثیه راوفور برای سدان‌های پرفروش

معرفی نسخه‌های AWD تویوتا کمری و آوالون

24 آبان 1398 19:06

گویا تویوتا هرچه گشته، نقصی در دو سدان ساخت خود یعنی کمری و آوالون نیافته و تنها کمبود این دو خودرو را فقدان سیستم چهارچرخ محرک تشخیص داده است. در نتیجه تویوتا مدل جدید این دو خودرو را به سامانه مذکور مجهز کرده تا در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس که هفته آینده افتتاح می‌شود، آن‌ها را با یک ویژگی جدید به علاقمندان معرفی نماید.

تیم مهندسان برای حصول نتیجه مطلوب از پیشرانه، سیستم انتقال قدرت و ترنسفر کیس مورد استفاده در مدل راوفور استفاده کرده‌اند.تویوتا آوالون 2021 اولین نسخه از این سدان بزرگ خواهد بود که به سیستم چهار چرخ محرک تجهیز می‌شود، درحالی‌که 28 سال پیش و در فاصله سال‌های 1988 تا 1991 نسخه‌ای از کمری به نام AllTrac ارائه شد که به سیستم AWD مجهز بود. البته از آن زمان تاکنون شاهد عرضه هیچ نسخه‌ای از کمری با قابلیت مذکور نبوده‌ایم. اکنون سیستم کنترل گشتاور پویا AWD انحصاری تویوتا در نسخه‌های XLE و Limited آوالون و تریم‌های SE، LE، XSE و XLE به عنوان آپشن جداگانه قابل سفارش خواهد بود.

اضافه کردن این ویژگی به دو نسخه مذکور در برنامه کاری تویوتا نبوده اما به لطف منعطف بودن پلتفرم TNGA و همچنین افزایش تقاضا برای سدان‌های مجهز به سیستم AWD، شعبه آمریکای شمالی تویوتا این طرح را توسعه داده است.

تیم مهندسان برای حصول نتیجه مطلوب از پیشرانه، سیستم انتقال قدرت و ترنسفر کیس مورد استفاده در مدل راوفور به همراه نسخه بروزرسانی شده از تعلیق عقب چندکاناله استفاده کرده‌اند.

تویوتا اعلام کرده که افزوده شدن سیستم چهار چرخ محرک به این دو خودرو از فضای کابین و یا حمل بار آن‌ها نکاسته و در هنگام عدم نیاز به این سامانه، از مدار خارج شده و خودرو در حالت دیفرانسیل جلو به حرکت خود ادامه می‌دهد تا در میزان مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی شود. در صورتی که سیستم هرگونه لغزشی را تشخیص دهد، می‌تواند تا نیمی از گشتاور را به محور عقب ارسال نماید تا خودرو پایداری خود را بازیابد.

احتمالاً تصور می‌کنید که سیستم AWD در نسخه‌هایی از این دو سدان قابل سفارش است که به پیشرانه قوی‌تر مجهز شده باشند اما اینگونه نیست چراکه این سامانه را تنها می‌توان در نمونه‌هایی سفارش داد که پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری در سینه داشته باشند. این پیشرانه در تویوتا کمری 202 و در آوالون 205 اسب‌بخار قدرت تولید کرده و به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار متصل شده است. سایر نسخه‌های این دو خودرو که به پیشرانه شش سیلندر مجهز هستند فعلاً از نعمت سیستم چهار چرخ محرک محروم خواهند ماند.

تویوتا کمری چهار چرخ محرک

تعلیق تقویت شده و رینگ و تایرهای متفاوت از نسخه‌های استاندارد را می توان جزء سایر ویژگی‌های خاص نسخه چهارچرخ محرک آوالون و کمری نسبت به نمونه‌های استاندارد دانست هرچند که در تریم XSE از کمری، با تعلیق و رینگ‌های 19 اینچی یکسان در دو نسخه معمولی و AWD مواجه خواهیم بود.

قرار است نسخه AWD از تویوتا کمری 2020 بهار سال آینده با امکان سفارش پکیج «هوای سرد» وارد نمایندگی‌ها شود که در تریم LE به گرم‌کن صندلی و آینه‌ها، گرمکن آینه‌ها و فرمان در تریم SE و تنها گرمکن فرمان در تیپ‌های XLE و XSE مجهز خواهد بود.

تویوتا آوالون AWD نیز در پاییز سال 2020 و با مدل 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران
ن 1398/8/29
خوب شد نیسان این کار را برای آلتیما 2019 کرد . جالبه اگه نیسان روی شیش سیلندر ها این را کرده بود تویوتا هم روی 6 سیلندرها میکرد. جالبه سوپرا و موتور های jz هم کپی تمام عیار از سری rb نیسان بودند. تویوتا هیچ وقت خلاقیت نداره اگه موتوری هم زده یاماها و یا سوبارو براش طراحی کردن
پاسخ
0
0
0
Hamidreza gh 1398/8/28
تویوتا همشه منتظر یه برند، یه ایده بده از اون کپی کنه. نیسان مدل آلتیما رو با سیستم چهار چرخ متحرک معرفی کرد، تویوتا هم مثل همیشه این ایده رو کپی کرد.
پاسخ
0
0
0