قیمت پایه 13500 دلار

رونمایی از مزدا 2 سدان مدل 2020 در مکزیک

26 آبان 1398 11:56

این روزها خودروهای سواری کوچک نیمی از بازار خودروی مکزیک را در اختیار دارند بنابراین شاید جای تعجب نباشد که مزدا تصمیم گرفته از نمونه فیس‌لیفت شده مزدا 2 سدان در این کشور رونمایی کند. البته این مسئله دلیل دیگری نیز دارد و آن اینکه، قرار است این سدان جمع‌وجور در مکزیک تولید شود.

قرار است این سدان جمع‌وجور با قیمت پایه نزدیک به 13500 دلار در مکزیک تولید شود. انتظار می‌رود که مزدا 2 سدان به بازار کشورهای دیگری نیز وارد شود که البته شامل اروپا و ژاپن نخواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، مزدا 2 سدان از بروزرسانی‌های مشابه با نسخه هاچ‌بک این خودرو بهره‌مند شده که اوایل سال جاری میلادی در ژاپن معرفی شد. مهمترین مورد تغییریافته را می‌توان به نمای جلو نسبت داد، جایی که مزدا 2 سدان صاحب جلوپنجره‌ای با الگوی ظاهری جدید، چراغ‌های جلو با فرم تازه و سپر با طراحی تغییریافته به همراه نوارهای کرومی شده است.

در نمای عقب، چراغ‌ها بدون تغییر باقی‌مانده‌اند اما شب‌رنگ‌ها به پایین‌تر منتقل شده و یک نوار نیز به میان آن‌ها اضافه شده است. اسپویلر عقب با رینگ‌های 15 و 16 اینچی با طرح جدید را می‌توان جزء سایر تغییرات بدنه­ی این سدان اقتصادی دانست. در فضای کابین نیز صندلی‌های جلو و سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو جزء موارد تازه هستند.

مدل فیس‌لیفت شده از مزدا 2 سدان در بازار مکزیک نسبت به قبل کمی قدرتمندتر نیز شده، چراکه پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر آن که به فناوری اسکای اکتیو-جی مجهز شده، با 3 واحد افزایش نسبت به نسخه قبلی می‌تواند 109 اسب‌بخار قدرت تولید نماید. گشتاور نیز یک واحد افزایش یافته و به 141 نیوتن‌متر در 4000 دور بر دقیقه رسیده است.

پیشرانه مذکور به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا خودکار متصل بوده هرچند که سیستم کنترل گشتاور مزدا 2 سدان نسبت به قبل بدون تغییر مانده و برخلاف نمونه هاچ‌بک، از نسخه بروزرسانی شده­ این سامانه استفاده نشده است.

مزدا 2 سدان مدل 2020

قیمت پایه مزدا 2 سدان فیس‌لیفت در مکزیک از 259,900 پزو شروع می‌شود که تقریباً برابر با 13,415 دلار آمریکا خواهد بود.

انتظار می‌رود که مزدا 2 سدان به بازار کشورهای دیگری نیز وارد شود که البته شامل اروپا و ژاپن نخواهد بود. فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این خودروی بروزرسانی شده راه خود را به بازار آمریکای شمالی نیز باز خواهد کرد یا خیر، جایی که مزدا 2 سدان با نشان تویوتا و به عنوان یاریس سدان به فروش می‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران
THEARCHER 1398/8/27
دیگه اخبار خودرویی نمیخونم!!! تو ایران معنی نداره خوشی و به روز بودن
پاسخ
0
0
1