قوی‌ترین شاسی‌بلند آئودی

معرفی آئودی Q8 RS

6 آذر 1398 12:16

آئودی Q8 RS در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس و به عنوان قدرتمندترین شاسی‌بلند ساخت این شرکت آلمانی معرفی شده است.

این خودرو به عنوان عضو ارشد خانواده محصولات شاسی‌بلند به پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو مجهز شده که 591 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.این خودرو به عنوان عضو ارشد خانواده محصولات شاسی‌بلند به پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو مجهز شده که 591 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در بازه 2200 تا 4500 دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این شاسی‌بلند نیرومند برابر با 3.8 ثانیه بوده و برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر برساعت نیز به 13.7 ثانیه زمان نیاز دارد.

حداکثر سرعت آئودی Q8 RS به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر محدود شده اما خریدارانی که پکیج داینامیک را سفارش داده باشند می‌توانند با خودروی خود سرعت 305 کیلومتر برساعت را نیز تجربه نمایند.

مانند آنچه در آخرین نسخه از آئودی RS6 آوانت شاهد بودیم، پیشرانه Q8 RS نیز به سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی مجهز شده است. در حین شتاب‌گیری و کاهش سرعت، نیروی تولید شده تا 12 کیلووات انرژی در باتری لیتیوم-یون این خودرو ذخیره می‌کند.

به منظور مدیریت بهینه مصرف سوخت، سیستمی در این خودرو تعریف شده که سیلندرهای 2، 3، 5 و 8 را در مواقعی که به آن‌ها نیازی نیست از کار می‌اندازد.

قدرت پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک انحصاری آئودی یعنی کواترو به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود هرچند که در مواقع عادی، قدرت به صورت 40 به 60 میان محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. آئودی همچنین یک دیفرانسیل کواترو اسپرت را نیز به صورت آپشن برای این خودرو نصب خواهد کرد که با هدف بهبود فرمان‌پذیری، گشتاور را میان چرخ‌های عقب تقسیم خواهد کرد.

سیستم تعلیق بادی آئودی Q8 RS تطبیق‌پذیر بوده و می‌تواند ارتفاع کلی خودرو را تا 90 میلی‌متر افزایش دهد. در این خودرو امکان انتخاب از میان هشت حالت مختلف برای رانندگی فراهم شده است که شامل حالت‌های کامفورت، اتو، داینامیک، اقتصادی، آلرود، آفرود و دو حالت شخصی‌سازی به نام‌های RS1 و RS2 خواهد بود.

آئودی Q8 RS

نیروی ترمز توسط دیسک‌هایی تامین می‌شود که در جلو و عقب به ترتیب 420 و 370 میلی‌متر قطر دارند. البته امکان سفارش نوع کربن سرامیکی این قطعه با ابعاد 440 و 370 میلی‌متر برای جلو و عقب نیز فراهم است.

ورودی‌های بزرگ هوا و قطعات مشکی براق روی بدنه و خروجی‌های اگزوز به همراه رینگ‌های 22 اینچی 10 پره ظاهری گیرا و خشن به این شاسی‌بلند قدرتمند عطا کرده‌اند. لازم به ذکر است که در صورت سفارش مشتری، امکان نصب رینگ‌های 23 اینچی نیز برای این مدل وجود دارد.

کابین آئودی Q8 RS

در فضای کابین آئودی Q8 RS مواردی چون پوشش چرم آلکانترا با دوخت نقره‌ای، نمایشگر اختصاصی مدل‌های RS و البته نمایشگر مرکزی اختصاصی سازگار با MMI و هداپ دیسپلی قابل اشاره هستند. البته آئودی صندلی‌های اسپرت جدیدی برای این خودرو طراحی کرده که با روکش چرم ناپا و آلکانترا عرضه می‌شوند.

قرار است آئودی Q8 RS از سه ماهه اول سال 2020 در نمایندگی‌های فروش این شرکت عرضه شود. قیمت پایه این خودرو در آلمان برابر با 140,650 دلار خواهد بود. آئودی فعلاً درباره عرضه این مدل در ایالات متحده و قیمت احتمالی آن اظهارنظری نکرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران