تولید 75 مدل جدید برقی تا 10 سال آینده

سرمایه‌گذاری 60 میلیارد یورویی فولکس برای خودروهای برقی

10 آذر 1398 11:15

اخیراً گروه فولکس‌واگن اعلام کرده در پنج سال آینده، در حوزه‌­های وسایل نقلیه برقی و خدمات دیجیتال سرمایه­‌گذاری بیشتری خواهد کرد و میزان این سرمایه­‌گذاری چیزی در حدود 60 میلیارد یورو اعلام شده است.

گروه فولکس‌واگن برنامه دارد در طی ده سال آینده تا 75 وسیله نقلیه تمام برقی و در حدود 60 مدل هیبریدی جدید معرفی کند.همان‌طور که می­‌دانید، این رقم پیش از این معادل با 44 میلیارد یورو بوده و این نشان می­‌دهد میزان سرمایه‌­گذاری این گروه عظیم آلمانی در حوزه­‌های ذکر شده حدوداً با 36 درصد افزایش همراه شده است. با این حساب، میزان سرمایه­‌گذاری سالیانه گروه فولکس‌واگن در این حوزه­‌ها در این پنج سال به 12 میلیارد یورو رسیده است.

علاوه‌بر افزایش میزان سرمایه­‌گذاری در پنج سال آینده، تغییراتی هم در برنامه‌های بلند مدت گروه فولکس واگن که شامل ده سال آتی می­‌شوند به وجود آمده است. با در نظر گرفتن این تغییرات، گروه فولکس‌واگن برنامه دارد در طی این ده سال تا 75 وسیله نقلیه تمام برقی و در حدود 60 مدل هیبریدی جدید معرفی کند. بد نیست بدانید پیش از این تغییرات، گروه فولکس‌واگن برنامه داشت 70 وسیله نقلیه برقی و هیبریدی جدید تا سال 2029 معرفی کند.

از تغییراتی که در برنامه­‌های بلند مدت گروه فولکس‌واگن ایجاد شده می­‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد (این اعداد و ارقام مربوط به ده سال آتی بوده و این برنامه‌­ها به سال 2029 ختم می­‌شوند):

  • فروش 26 میلیون وسیله نقلیه برقی (شامل 6 میلیون مدل با پرفورمنس بالا)
  • فروش 6 میلیون وسیله نقلیه هیبریدی

علاوه‌بر موارد ذکر شده، فولکس‌واگن اعلام کرده تصمیم نهایی در مورد ساخت کارخانه‌­ای جدید در ترکیه تا پایان سال میلادی جاری اتخاذ خواهد شد. همان طور که می­‌دانید، ترکیه به دلیل عملیات نظامی در سوریه در جهان مورد انتقاد قرار گرفته و همین موضوع مشکلاتی هم برای ساخت کارخانه جدید توسط فولکس‌واگن در این کشور به وجود آورده است.

دیدگاه کاربران