ارباب حلقه‌ها به پیشواز 2020 رفت

نسخه‌های کوپه و اسپرت‌بک آئودی RS5 رونمایی شد

20 آذر 1398 14:31

فیس‌لیفت دو مدل از اسپرت‌ترین خودروهای شهری‌ حال حاضر دنیا رونمایی شد. آئودی با تغییرات دوست‌داشتنی که روی مدل کوپه و اسپرت‌بک RS5 ایجاد کرد وارد فاز جدیدی از رقابت با مرسدس‌بنز C کلاس AMG و ب‌ام‌و سری 4 Mپاور شد. اولیور هافمن مدیر بخش صادرات آئودی در این باره می‌گوید این اقدام اساسی به دلیل 25امین سالگرد تولید این سری از محصولات بوده است.

قیمت پایه این خودروها برای فروش در بازار آلمان 92 هزار و 500 دلار اعلام شده است.در طراحی بیرونی محصولات جدید ریزه‌کاری‌های چشم‌نواز به وفور دیده می‌شود. از دریچه مابین کاپوت و جلوپنجره گرفته تا اشکال هندسی اطراف مه‌شکن و البته حجیم‌تر شدنه گلگیر و رکاب‌ها. جلوپنجره RS5 حالا آنقدر عریض‌تر شده که خود را در حد و اندازه RS6 و RS7 نشان می‌دهد.

شاید این برای اولین‌بار باشد که آئودی روی ویرایش اسپرت A5 خود از چراغ‌های LED ماتریسی استفاده می‌کند. این خودروها درست مانند یک سوپراسپرت حرفه‌ای از دیفیوزر (متمرکزکننده هوا) در قسمت عقب بهره می‌برند. رنگ‌های ویژه برنزی و مات رینگ‌های این خودرو که با تایرهای 20 اینچی پوشانده شده یکی از اصلی‌ترین المان‌های بصری‌اش به شمار می‌روند. بد نیست بدانید که RS5 در حالت استاندارد از تایرهای 19 اینچی استفاده می‌کند.

کابین آئودی RS5

در کابین نمایشگر اصلی از نوع MMI لمسی و با سایز 10.1 اینچ خود نمایی می‌کند و به طرزی هوشمندانه کمی هم به سمت راننده متمایل شده است. در قسمت نمایشگر پشت فرمان نیز صفحه دیجیتالی عریض 12.3 اینچی مشاهده می‌شود. صندلی این خودرو به سبک تمام تولیدات سری RS به صورت مسابقه‌ای و با چرم آلکانترا (چرم ناپا به صورت سفارشی است) پوشش داده شده است.

 

فارغ از خشن‌تر شدن طراحی این خودروها، آئودی به لطف استفاده از بهینه‌سازی فناوری TFSI توانسته 444 اسب‌بخار از پیشرانه 2.9 لیتری توربو شش سیلندر Vشکل آن بیرون بکشند.

کابین آئودی RS5 کوپه

آئودی کوپه جدید با گشتاور 600 نیوتن‌متری و جعبه‌دنده 8 سرعته می‌تواند صفر تا صد را در 3.7 ثانیه بپیماید این در حالی است که رکورد مدل اسپرت‌بک 3.8 ثانیه ثبت شده است.

 

آئودی به صراحت گفته است که فرمان‌پذیری سری جدید به لطف استفاده از دیفرانسیل جدید به مراتب بهتر از ویرایش‌های قبلی شده است. وجود دکمه RS Mode یکی از قابلیت‌های جذاب این خودرو برای رانندگان حرفه‌ای خواهد بود.

قیمت پایه این خودروها برای فروش در بازار آلمان 92 هزار و 500 دلار اعلام شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران