کانسپتی که چندان کانسپت نیست

آرایش غلیظ سوزوکی سوئیفت در تایلند

21 آذر 1398 13:11

سوزوکی در نمایشگاه تایلند 2019 از ویرایش خاص هاچ‌بک محبوب خود سوئیفت به اسم Extreme Concept رونمایی کرد.

امسال در نمایشگاه تایلند ژاپنی‌ها از نسخه اکستریم کانسپت این خودرو پرده‌برداری کردند. محصولی که بر خلاف اسمش، ظاهری شبیه به مدل‌های فیس‌لیفت دارد.باید اعتراف کرد که برخلاف تمام پرچم‌داران، پرچم‌دار سوزوکی همین هاچ‌بک ساده است. خودرویی باکیفیت و سریع که در کشورهای در حال توسعه فروش خارق‌العاده دارد. امسال در نمایشگاه تایلند ژاپنی‌ها از نسخه اکستریم کانسپت این خودرو پرده‌برداری کردند. محصولی که بر خلاف اسمش، ظاهری شبیه به مدل‌های فیس‌لیفت دارد. با این حال باید اعتراف کرد که این تغییر چهره به‌شدت سنگین بوده است.

در قسمت جلو شاهد یک تغییر انقلابی در سپرها، جلوپنجره و البته چراغ‌های اصلی هستیم. البته نباید از اضافه شدن اسپلیتر (جداکننده هوا) نیز غافل شد. گلگیرها به سبک خودروهای مسابقه‌ای برجسته و از رنگ و جنس دیگری هستند. سوزوکی سوئیفت جدید در قسمت عقب نیز مانند خودروهای تیونینگی دارای اگزوزهای مستطیلی دوبل با دیفیوزر بیرون آمده است. المان‌های دیگری مثل رکاب و بال کوچک عقب نیز کمی از حس و حال محافظه‌کاری آن کاسته است.

سوزوکی سوئیفت اکستریم کانسپت

سوزوکی برای این خودرو درست مانند ویرایش Sport از یک پیشرانه 1.4 لیتری BoosterJet استفاده کرده که به راحتی 140 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده آن نیز 6 سرعته دستی ضریب کوتاه خواهد بود.

بد نیست بدانید که این کانسپت براساس نسل چهارم سوئیفت است. نسل اول آن سال 1983 رونمایی شد.

دیدگاه کاربران