سدانی اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه

معرفی اشکودا رپید مدل 2020

22 آذر 1398 21:59

چیزی در حدود یک سال پیش، اشکودا (Skoda) در بیشتر قسمت­‌های بازار اروپا نسل قبلی «رپید» (Rapid) را با مدل اسکالا (Scala) جایگزین کرد. اشکودا اسکالا رقیبی مستقیم برای فولکس‌واگن گلف محسوب می­‌شود. اما نکته مهم این است که اشکودا در همه بازارهای جهان رپید را از لیست محصولاتش حذف نکرده، چرا که این خودرو هنوز هم در بازار روسیه وجود دارد و حتی اخیراً شاهد معرفی نسل دوم رپید در این کشور بوده‌­ایم.

اشکودا که قدمت آن به بیش از یک قرن می­‌رسد و در حال حاضر شرکت تابعه گروه فولکس‌واگن محسوب می­‌شود، مدل رپید را علاوه بر بازار روسیه، در بازار چین و هند هم عرضه می­‌کند.همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، نسل دوم رپید در مقایسه با مدل قبلی از نظر طراحی تفاوت قابل ملاحظه­‌ای داشته و می‌­توان گفت طرح این خودرو تا حد زیادی برگرفته از مدل اسکالا است. به طور مثال، نمای جلوی نسل جدید اشکودا رپید تقریباً با نمای جلوی اسکالا یکسان بوده و فقط تفاوت‌­هایی جزئی میان آن­‌ها وجود دارد. علاوه‌براین، شباهت زیادی هم میان طرح کلی چراغ‌­های عقب این دو مدل وجود دارد. تیپ پایه اشکودا رپید با رینگ­‌های 14 اینچی عرضه می­‌شود، اما برای تیپ‌­های بهتر رینگ‌­های 15 و 16 اینچی در نظر گرفته شده است.

اما موضوع فقط به شباهت طراحی فضای خارجی اشکودا رپید و اسکالا ختم نمی­‌شود، چرا که این شباهت در فضای داخلی این دو مدل هم قابل مشاهده است. به طور مثال، شباهت بسیار زیادی میان طرح داشبورد این دو مدل وجود دارد. در کابین نسل جدید اشکودا رپید شاهد همان سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی اسکالا خواهیم بود که شبیه به یک تبلت بوده و صفحه نمایش آن یکی از اندازه‌­های 6.5 یا 8 اینچ را خواهد داشت.

اشکودا راپید مدل 2020

این خودروساز جمهوری چک برای مشتریان رپید امکان انتخاب از میان دو نوع پیشرانه بنزینی چهار سیلندر را فراهم کرده است. پیشرانه اول که از نوع تنفس طبیعی است، 1.6 لیتر حجم داشته و در دو نسخه مختلف با حداکثر قدرت­‌های 90 و 110 اسب‌بخار عرضه خواهد شد. نسخه دوم که حداکثر قدرت آن به 125 اسب‌بخار می­‌رسد، 1.4 لیتر حجم داشته و به توربوشارژر مجهز شده است.

نسل دوم اشکودا رپید در روسیه به تولید خواهد رسید و در سه ماهه اول سال میلادی آینده در نمایندگی­‌های اشکودا موجود خواهد بود. قیمت این خودرو در روسیه از 829,000 روبل آغاز می­‌شود که با نرخ فعلی ارز، تقریباً معادل با 13,000 دلار خواهد بود. با این حساب، قیمت نسل دوم رپید در مقایسه با نسل قبلی با اندکی افزایش همراه بوده است.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران