لندرور فضایی شد

تبدیل دیفندر به مدرن‌ترین آفرود دنیا

19 دی 1398 13:19

تا پیش از این هرچه درباره لندرور دیفندر شنیده بودیم حول قابلیت‌های منحصربه‌فرد آفرود این خودرو بود. یک شاسی‌بلند زیبای انگلیسی که پاسخی انگلیسی به جیپ رانگلر به حساب می‌آید. اکنون باید دینفدر جدید را یک سر و گردن از دیگر مدل‌هایش متفاوت دانست. در نمایشگاه CES امسال انگلیسی‌ها مجموعه‌ای حرفه‌ای از فناوری‌های ارتباطی مدرن را برای این خودرو تدارک دیده‌اند.

قرار است تا پیش از سال 2021 در حدود 45 سیستم کنترل الکترونیکی با قابلیت آپدیت بر روی دیفندر نصب شود.این برای نخستین بار است که روی یک خودروی استاندارد دو مودم پرسرعت LTE نصب می‌شود. یکی از مودم‌ها صرفاً برای استفاده از فناوری OTA یا به روزرسانی بی‌سیم در نظر گرفته شده است. ارتباط همیشگی آنلاین یکی از قابلیت‌های اصلی این مودم است.

لندرور برای این خودرو شتابزده عمل نکرده است. انگلیسی‌ها پیش‌تر در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته گفته بودند که روی دیفندر جدید 14 سیستم کنترل الکترونیکی با قابلیت آپدیت نصب شده است. آن زمان کسی این گفته شرکت را جدی نگرفت. تا اینکه حالا در مدل جدید این سیستم‌ها به 16 ماژول افزایش پیدا کرده و آنطور که مدیران می‌گویند تا پیش از سال 2021 به 45 ماژول هم می‌رسد.

هربار که حرف از مدرن بودن یک خودرو به میان کشیده می‌شود، همه مشتریان به قابلیت‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی فکر می‌کنند. در دیفندر جدید یک نمایشگر فوق هوشمند 10 اینچی با سیستم Pivi Pro تعبیه شده است که توسعه آن به عهده شرکت کوالکام بوده که بخش اعظمی از تولید سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. لندرور ترجیح داده که به جای استفاده از سیستم عامل اندروید سراغ سیستم عامل بلک‌بری QNX برود.

قرار است لندرور دینفدر جدید با کد 110 در بازار آمریکای شمالی با قیمت پایه حدود 50 هزار دلار به فروش برسد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 296 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد آن 7.7 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 190 کیلومتر برساعت است. البته یک نسخه دیگر برای رانندگان حرفه‌ای در نظر گرفته شده که مجهز به پیشرانه‌ای 3 لیتری هیبرید با 395 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل 5.8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 208 کیلومتر برساعت ثبت شده است.

دیدگاه کاربران