آلمانی برقی کوچک با 20 هزار دلار قیمت

احیای افسانه ایزتا توسط آرتگا

21 دی 1398 14:33

«آرتِگا» (Artega) یک خودروساز آلمانی است که در سال 2006 تاسیس شده. آرتگا پیش از این در حوزه خودروهای اسپرت فعالیت می­‌کرد، اما در حال حاضر فقط خودروهای برقی تولید می‌­کند. اخیراً این خودروساز از مدلی جدید به نام «کارو ایزِتا» (Karo-Isetta) رونمایی کرده، مدلی برقی که قرار است در فصل بهار و فقط در بازار آلمان عرضه شود.

این خودروی برقی آلمانی می­‌تواند با هر بار شارژ، مسافتی معادل با 200 کیلومتر را پیمایش کند.آرتگا اعلام کرده فروش کارو ایزتا که ظرفیت دو سرنشین را دارد در اواخر ماه میلادی جاری در بازار این کشور آغاز خواهد شد. این خودروی کوچک در بازار آلمان در دو تیپ عرضه خواهد شد و امکان سفارش آن در شش رنگ مختلف وجود دارد. طبق ادعای آرتگا، تحویل کارو ایزتا به مشتریان در ماه آوریل شروع خواهد شد.

در مجموع می‌­توان گفت در طراحی این خودروی برقی تا حد زیادی از مدل کلاسیک و نمادین ب‌ام‌و یعنی ایزتا الهام گرفته شده است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، این خودروی کوچک که مخصوص تردد در شهرهای اروپایی طراحی شده سبک طراحی کلاسیکی دارد که برخی عناصر مدرن هم در آن به چشم می­‌خورد. به طور مثال، می‌­توان به چراغ‌­های جلو و عقب از نوع ال‌ای‌دی اشاره کرد.

آرتگا ایزتا

این خودروی برقی آلمانی می­‌تواند با هر بار شارژ، مسافتی معادل با 200 کیلومتر را پیمایش کند. هیچ رقمی برای شتاب این خودرو اعلام نشده، اما می‌دانیم که حداکثر سرعت کارو ایزتا به 90 کیلومتر برساعت می­‌رسد. قیمت کارو ایزتا در بازار آلمان برای تیپ ارزان­‌تر از 17,995 یورو معادل با 20,100 دلار و برای تیپ گران­‌تر از 21,995 یورو معادل با 24,550 دلار آغاز خواهد شد.

کارو ایزتا در کارخانه آرتگا واقع در شهر «دِلبروک» (Delbrück) در آلمان تولید خواهد شد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران