پدیده جدید دنیای دوچرخ‌ها

حوا؛ موتورسیکلتی از سیاره دیگر

22 دی 1398 09:58

این روزها وقتی به موتورسیکلت‌های آینده‌نگری که طراحی خاص دارند، نگاه می‌کنیم گویی انتظار داریم که بدنه آن‌ها از جنس فولاد براق، فیبر کربن و یا نهایتاً تیتانیوم باشد. این، آخرین تصور ما از طراحی یک موتورسیکلت خاص است. اما شرکت Bandit9 با معرفی Eve 2020 (حوا 2020) به طور حتم نظر شما را تغییر می‌دهد.

بندیت9 با ساخت موتور سیکلت حوا به دنبال ساخت وسیله‌نقلیه‌ای دو چرخ با زبان بصری بسیار منحصربه‌فرد بوده که بتوان با آن رانندگی هم کرد. حوا تعریف دقیقی از یک وسیله نقلیه فضایی است. نه فقط رنگ، بلکه طراحی آن هم چیزی نیست که حتی بشود آن را تصور کرد. بندیت9 به گونه‌ای این موتورسیکلت را ساخته که این‌گونه برداشت می‌شود از یک سیاره دیگر آمده. جایی که خورشید فقط یک شایعه است.

بندیت9 پیش‌تر با رونمایی از L-Concept توانایی‌های خاص خود در طراحی پیچیده را به رخ کشیده بود. اما حوا 2020 با بدنه‌ای فوق‌العاده صاف و صیقلی به خوبی خود را برای تاثیرگذاری در دهه جدید صنعت موتورسیکلت آماده کرده است.

آنچه درباره محصول جدید جالب به نظر می‌رسد، قوای محرکه آن است. یعنی حداقل پیش‌بینی می‌شد که برای آن از موتورهای برقی استفاده شود ولی بندیت9 سراغ همان الگوی 125 سی‌سی رفته است. البته جعبه‌دنده 4 سرعته نیمه اتوماتیک آن حس و حال مدرن‌تری دارد. گفته می‌شود وزن کل شاسی موتور تنها 140 کیلوگرم است. رکاب‌های آلومینیومی و چراغ‌های تمام LED نه تنها جلوه بصری آن را خاص‌تر کرده‌اند بلکه روی کاهش وزن و ایمنی نیز تاثیرگذار بوده‌اند.

اگر در طراحی این موتور المان‌های فوق لوکس به چشم می‌آید بی‌دلیل نیست. بندیت9 روی این پروژه با شرکت Lane Crawford هنگ‌کنگ همکاری کرده است که متخصص ساخت خانه‌های رویایی و تجملی است.

بندیت 9 حوا 2020

برخی از موتورسیکلت‌ها که از طراحی خاص بهره می‌برند، بی‌تردید زیبایی‌های خاص خود را دارند ولی زمانی که بحث قابلیت حرکت در دنیای واقعی مطرح می‌شود، دیگر بی‌معنا می‌شوند. اما حوا 2020 اینطور نیست. این فلسفه‌ای بوده که بندیت9 دنبال کرده است. یعنی ساخت یک وسیله نقلیه دو چرخ با زبان بصری بسیار منحصر به فرد که بتوان با آن رانندگی هم کرد.

قرار است تنها 9 دستگاه از این محصول تولید شود که قیمت پایه هرکدام نیز حدود 12 هزار دلار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران