رقیب چینی مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و

هونگچی H9 جدید رونمایی شد

23 دی 1398 09:56

برند Hongqi به‌عنوان قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز چین جدیدترین محصولش یعنی سدان H9 را رونمایی کرد. خودرویی که به صراحت درباره آن گفته شده که می‌آید با مرسدس‌بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 رقابت کند.

در حال حاضر قائم‌مقام مدیرعامل و سرطراح این شرکت، یعنی جیلز تیلور یکی از طراحان ارشد رولزرویس بوده است. برای علاقه‌مندان خودروهای چینی که اخبار این صنعت را پیگیری می‌کنند جای تعجب است که H9 از نظر ظاهری تقریباً همان H7 است که ماه پیش رونمایی شد. در واقع چینی‌ها به سبک اروپایی‌ها که در برخی از مدل‌های خود ویرایش LWB (با فاصله محوری بیشتر) دارند، H9 را در قامت یک سدان لیموزین طراحی کرده‌‌اند. خودرویی با 5.2 متر طول که فاصله محوری آن به تنهایی 3 متر است.

هونگ‌کی می‌گوید طراحی این خودرو از فلسفه پیچیده‌ای الهام می‌گیرد. به عقیده چینی‌ها زبان بصری H9 ترکیبی است از دو رنگ بودن می‌باخ، قسمت عقب کادیلاک XTS و قسمت جلوی رولزرویس. اما سوال اینجاست که چرا هونگ‌کی تا این اندازه روی طراحی لوکس H9 پافشاری می‌کند. دلیلش این است که در حال حاضر قائم‌مقام مدیرعامل و سرطراح این شرکت، یعنی جیلز تیلور یکی از طراحان ارشد رولزرویس بوده است.

هونگ‌کی H9

جلوپنجره بزرگ و کروم‌رنک این خودرو که توسط دو چراغ باریک LED محاصره شده و لوگوی هونگ‌کی از میانه کاپوت آن را بریده، باعث تقارن دیداری جالبی شده است. استفاده از رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی براق هم‌خوانی معناداری با ابعاد تنومند این خودرو پیدا کرده است.

داخل کابین نیز تریم تجملی چرم، چوب و ورق‌های کروم دیده می‌شود. البته این خودرو جلوه‌های مدرنیته را نیز رعایت کرده است چراکه روی کنسول اصلی دو نمایشگر بزرگ یکی به‌عنوان عقربه‌های دیجیتال پشت فرمان و دیگری به‌عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی. نورپردازی حرفه‌ای، دسته دنده لمسی و چهار صندلی با قابلیت سفارشی‌سازی از جمله دیگر آپشن‌های این خودرو هستند.

کابین سدان لوکس چینی

در قسمت قوای محرکه هونگ‌کی سراغ یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 252 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور رفته است. البته در اقدامی جالب یک پیشرانه دیگر 3 لیتری سوپرشارژ شش سیلندر Vشکل با 272 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور نیز در نظر گرفته شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو زیر 8 ثانیه است. یکی از نکات جالب توجه درباره این خودرو سیستم نیمه خودران سطح 2.5 آن است.

دیدگاه کاربران
Masoud02 1400/9/9
میخواد وارد بشه؟
پاسخ
0
0
0