دورخیز برای بازار جهانی

آغاز فروش بی‌وای‌دی «هان» در چین

3 مرداد 1399 11:08

جدیدترین خودروی برقی و هیبریدی شرکت BYD به اسم هان برای فروش در بازار بومی چین آماده شده است. خودرویی که گفته می‌شود قرار است در مرحله بعدی وارد فاز فروش جهانی‌اش شود.

در بهترین نسخه برقی هان شتاب صفر تا صد زیر 4 ثانیه ثبت شده است.زبان طراحی هان تا حد زیادی از سایر محصولات جدید بی‌وای‌دی پیروی کرده و همان «چهره اژدها» را در صورت این مدل نیز می‌توان تشخیص داد. چراغ‌های باریک جلو به همراه خطوط سه‌گانه واضح روی کاپوت که حسی شبیه به شیرجه را تداعی می‌کنند به همراه ورودی هوای سه بخشی، کامل‌کننده چهره تهاجمی و اسپرت هان خواهند بود.

بی‌وای‌دی می‌گوید 3 تیپ از مدل تمام برقی این خودرو را آماده عرضه کرده است. نسخه اول و در حقیقت مدل پایه با قیمت 32 هزار و 800 دلار است که با یک بار شارژ می‌تواند حدود 506 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این محصول FWD مجهز به باتری‌های 65 کیلووات ساعتی است. نسخه میانی هان که قیمتی معادل 36 هزار و 500 دلار دارد، با یک بار شارژ می‌تواند 605 کیلومتر پیمایش داشته باشد. سیستم انتقال قدرت این مدل نیز FWD ولی ظرفیت باتری آن 77 کیلووات ساعت است. دست آخر مدلی نهایی 40 هزار دلاری را می‌بینیم که با یک بار شارژ می‌تواند حدود 550 کیلومتر پیماش داشته باشد ولی نکته اینجاست که این خودرو با همان ظرفیت باتری‌های 77 کیلووات ساعتی خروجی خود را به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند.

کابین بی‌وای‌دی هان

خبر خوب این است که بی‌وای‌دی یک نسخه هیبریدی پلاگین از این محصول نیز تدارک دیده است که قیمتی 31 هزار و 400 دلاری دارد. گفته می‌شود این محصول با یک بار شارژ می‌تواند حدود 800 کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته در صورت استفاده مستقیم از باتر‌ی‌ها میزان پیمایش به 50 کیلومتر می‌رسد.

یکی از دلایل موفقیت محصولات برقی بی‌وای‌دی، دستیابی چینی‌ها به فناوری باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات است. شرکت مدعی است در بهترین نسخه برقی هان شتاب صفر تا صد زیر 4 ثانیه ثبت شده است. بد نیست بدانید این باتری‌ها با 10 دقیقه شارژ می‌توانند برای 135 کیلومتر پیمایش آماده شوند.

دیدگاه کاربران