تجربه رانندگی اسپرت با یک ون

تیونینگ فولکس‌واگن مولتی ون توسط ABT

29 دی 1398 13:54

معمولاً افرادی که اقدام به جابجایی نفرات یا حجم زیادی از اجسام می‌کنند ، به خرید خودروی ون علاقمند هستند. صاحبان کسب و کارهای مختلف و همچنین افرادی که سرپرستی یک خانواده پر جمعیت را برعهده دارند را می‌توان به عنوان مثال بارزی از این اشخاص دانست.

تغییر در سیستم تعلیق و افزایش خروجی پیشرانه در کنار رنگ‌آمیزی اسپرت از مولتی ون فولکس‌واگن یک خودروی اسپرت ساخته است.اما تیونر معروف آلمانی یعنی ABT که سابقه زیادی در تیونینگ محصولات شرکت‌هایی چون فولکس‌واگن، آئودی و سئات دارد، متوجه شده که احتمالاً افراد دیگری را نیز می‌توان نسبت به خرید خودروهای ون متقاعد کرد چراکه اخیراً نمونه‌ای سفارشی از فولکس‌واگن مولتی ون T6.1 را معرفی کرده که نه تنها از نظر ظاهری بلکه در بخش فنی نیز مورد ارتقا و بهسازی قرار گرفته است.

پوشش دو رنگ بدنه، قطعات کرومی و رینگ‌های 19 یا 20 اینچی با پوشش مشکی مات یا براق را می‌توان بخشی از مهم‌ترین تغییرات ظاهری این خودرو دانست. اما همان‌طور که قبلاً اشاره شد، ABT بخش فنی این خودرو را نیز فراموش نکرده چرا که سیستم تعلیق آن را با نمونه قابل تنظیم Bilstein تعویض کرده که می‌توان ارتفاع خودرو را بین 40 تا 70 میلی‌متر تغییر داد.

تیونینگ فولکس‌واگن مولتی ون توسط ABT

اعمال تغییر بر سیستم تعلیق به منظور افزایش فرمان‌پذیری صورت گرفته و دلیل آن نیز سازگاری بیشتر با پیشرانه تقویت شده مولتی ون بوده چراکه پیشرانه 2 لیتری توربودیزل این خودرو که در حالت استاندارد 150 اسب‌بخار قدرت و 338 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، پس از تقویت توسط ABT به 180 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دست پیدا کرده است.

پیشرانه 2 لیتری دیگری که فولکس‌واگن برای این مدل پیشنهاد داده و به صورت استاندارد 199 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد، پس از تقویت توسط ABT 226 اسب‌بخار قدرت و 490 نیوتن‌متر گشتاور به راننده این ون آلمانی تقدیم خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران